Gå til innhold

Tips mot kvalme!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe som man absolutt bør unngå å spise når man er kvalm eller noe som kan hjelpe?

Er helt utslått her jeg ligger og ikke orker noen ting. Er 8+4, og nå har kvalmen slått meg helt ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe kjekt det der nei... Eneste som nytter for meg er å småspise hele dagen slik at jeg aldri blir sulten. Bixit Fullkornsbar med blåbær har vært gode å ha!

Ellers har man jo knekkebrød og flatbrød og sånne "spennende" greier... Og husk å spise litt og drikke litt te på sengen før du står opp. Vannkokeren har fast plass på nattbordet mitt.

Du kan jo også se på kjerringrådene på siden her.

God bedring!

Gjest Lenchen
Skrevet

Jeg vet hvordan du har det. Jeg har hatt "krisetendenser" her, har gått ned tre kilo på under to uker og ikke orket noe omtrent. I dag er første dag der jeg ikke har kjent kvalmen, og jeg er overlykkelig, selv om jeg ikke tør å tro at det er over enda. Jeg er 7+6 i dag. Jeg har laget smoothies til frokost, spist ristet brød med smør til de andre måltidene. Middag har jeg ikke orket. Eller jo, jeg har spist litt havregrøt til middag. Og så har jeg alltid en pakke med Marie-kjeks i veska :) Lykke til, det er ikke noe gøy å ha det sånn. Håper det gir seg snart :)

Skrevet

Hasselnøtter! Fikk tipset her om dagen, og det funker. Lett å spise, greit å ha i vesken.

Skrevet

Spise hele tiden, vanlig mat, ikke bli sulten. Ikke veldig søte ting som gir høyt blodsukker. Knekkebrød og brøskriver med ost f.eks. er bra. Jeg hadde ikke lyst på mat men så fort jeg begynte å spise gikk det bra, og kvalmen forsvant stort sett. Men dette var normal svangerskapskvalme, ikke ekstrem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...