Hiv o'hoi Skrevet 27. juni 2007 #1 Skrevet 27. juni 2007 Skal jeg bare fortsette å pumpe meg hver 2. time døgnet rundt? Hvor lang tid tar det før man pleier å "se" en virkning av det?
Labbetøs Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Tja. Ikke godt å si. Dersom du pumper annen hver time hele dagen så vil du nok se forbedring forholdsvis kjapt. Etter 2/3 dager så bør det være tydelig forskjell. Så lenge du pumper merker du kanskje ikke så mye, men dersom du f.eks pumper annen hver time i tre dager så vil du merke god forskjell den fjerde dagen når brystene får "hvile" litt. Ammer du også, eller fullpumper du?
Labbetøs Skrevet 27. juni 2007 #3 Skrevet 27. juni 2007 Du kan foresten lese mer om pumping her: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=30
Hiv o'hoi Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2007 jeg fullpumper. men får mindre og mindre melk. Nåhar jeg pumpet meg hver 2. time i 2-3 dager, og jeg får bare mindre og mindre. skjønner ikke helt det der. har begynt med ammete og greier, ser ingen effekt. Utdrivningsspray skulle legen min skrive ut, men jeg fikk ikke time før om 5 dager..
Labbetøs Skrevet 27. juni 2007 #5 Skrevet 27. juni 2007 Har du fullpumpe? Kan den reguleres på både hastighet og styrke? Det funker ofte best å pumpe med hurtige lette drag først for å få igang utdrivningen først. Du kan også sette igang utdrivningen manuelt før du begynenr å pumpe. Ha gjerne babyen i nærheten, eller se på et bilde av han/henne dersom babyen ikke er i nærheten. Sett deg for å slappe av. Les litt eller se på TV. Førsøk å ikke følg med på hvor mye som kommer i pumpeflaskene. Dersom du kikker på pumpeflaskene og tenker "det kommer jo ikke noe" så kan du være sikker på at det ikke gjør det. Tenk på rennende bekker og små fossefall. Se for deg at melka strømmer. Slapp helt av og ikke bekymer deg. Utdrivning har mye med tankerekkene våre å gjøre. Det blir lettere når du får sprayen. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå