Gå til innhold

Sopp på brystvortene......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos lege på mandag og fikk konstantert sopp på brystvortene....(AU!!) og trøske i babys munn..... =(

Baby fikk noe flytende medisin og jeg fikk PEVARYL krem til å smøre på brystvortene 3 ganger daglig.....

Det jeg lurer litt på er at legen sa jeg ikke trengte vaske brystene før baby skal ha pupp fordi da er han med på å massere kremen inn i huden.... (skal seff smøre meg etter amming)

Fler som har erfaring med dette? Innbilder meg liksom at det kanskje ikke er så bra å suge i seg den kremen over lang tid......? Selv om brystene er tørre da han skal ha pupp....

Rotete innlegg kanskje, men forståelig likevel tror jeg =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke noe om Pevaryl, men jeg bruker Mycostatin, og med den er det ikke nødvendig å vaske brystvortene før amming.

Skrevet

Hmm. Kan desverre ikke hjelpe deg. Jeg bare lurer på om legen så noe om spesiellt årsaker til midisinvalg?

Jeg har ikke hørt om noen som fikk annet en mycosatin før.

Skrevet

Jeg fikk mycostatin flytende som baby skulle bruke i munnen.... kanskje jeg kan bruke den da?

Skrevet

hmmm.... nei han sa ikke noe spes om medisinvalg... nevnte både canesten og lamisil også men havnet på pevaryl til slutt.

Skrevet

Mycostatin flytende til babyen kan du bruke på brystvortene også. det er jo litt prakk da siden den er flytende, men dersom du smører på og lufttørker noen ganger daglig så går det helt fint. Jeg vet flere som ikke har fått annet enn det av legen.

NB: Jeg vil ikke annbefale noen å trosse legens ordre. Det kan være at han har gode grunner til å gi deg pevaryl. Ring han i morgen å spørre om du bare kan bruke mycosatin eller om han hadde andre grunner til å gi deg pevaryl?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...