Gå til innhold

Mange sykemeldte her?


kokosyklus

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så innmari kvalm de siste dagene. Gjør ikke annet enn å ligge rett ut. Vet jo at det bare gjør det værre, så prøver å gå ut i løpet av dagen. Forsøkte å gå en runde rundt Sognsvann i går (bor i Oslo). Det var ALT for langt:) he he, gikk i underkant av en km og satte meg rett ned. Holdt på å spy flere ganger på veien.Kan jo ikke gå på jobb slik... Prøver å ikke ha dårlig samvittighet, men vet de har mye å gjøre på jobb nå.

Er det mange her som går på jobb selv om dere er kvalme? Jeg føler meg lat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også sykemeldt pgav kvalme og trøtthet. Hadde dårlig samvittighet til å begynne med, men ikke nå mer. Jeg tenker på meg selv, for det er det ingen andre som gjør. Ingen som takker hvis jeg kommer på jobb, selv om jeg vet at de trenger meg der. Syns kanskje litt synd på kollegene mine, men ikke sjefen, for han ringte meg en dag og var bare spydig (han vet hvorfor jeg er sykemeldt). Ganske provoserende med spørsmål som: Er du virkelig så dårlig?! Trodde ikke det var så mange som merka noe så tidlig i svangerskapet?...... Blir jo ikke akuratt sykemeldt for moroskyld heller da.

 

Orker ikke gjøre mye jeg heller. Går noen turer med hundene, og vasker klær og lager mat. Det er hva jeg gjør.

 

Ellers skal allt være normalt med meg og fosteret. Var hos legen i dag og fikk høre hjertelyden:) Det var koselig å høre! he he lit rart og. Han sa hjertelyden lå mellom 140 og 150.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sykemeldt. Syntes det var kjempe vanskelig å skulle ringe å si dette i en travel sommertid, men det gikk over all forventning:) Er kvalm og utrolig trøtt, så det er ikke mye som gjøres her om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sykemeldt... Har så fryktelig lavt blodtrykk, så jeg har besvimt 2 ganger... Får ikke lov til å jobbe før dette er bedret... På jobb møtte jeg bare sure miner(sjefen vet hvorfor jeg er sykemeldt), så nå tenker jeg kun på meg selv... Orker ikke ha dårlig samvittighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også sykmeldt, har vært det i tre uker nå, og er 10+5. Vært utrolig kvalm og har også hatt lavt blodtrykk (89/59).

Var en tur på jobb i dag for å ta i litt før ferien (masse stress), det straffer seg, har vondt i magen, minner om kynnere, og det var også bare spydige bemerkninger fra sjefen.. Gudskjelov 4 uker ferie nå..

Sitter igjen som en illsint bombe etter det jobb besøket, godt å få blåst det ut :)) Hadde dårlig samvittighet jeg og, men ikke nå lenger, etter den velkomstkomiteen..

hilsen hormonbomba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sykemeldt, for hadde ikke fast jobb, men er hjemme fra vikarjobben jeg hadde. Blir lite penger ut av sånt. sukk. Jeg hadde ganske dårlig samvittighet en stund, fordi jeg jobber i barnehage og der manglet de 4 100% stillinger, og hadde omtrent ikke vikarer. Jeg var den eneste vikaren som de visste 100% at kom når jeg sa at jeg kom osv. Men jeg klarte bare ikke å jobbe. Spyr bare jeg prøver å pusse tennene på morningen..

 

Har skikkelig dårlig samvittihet ovenfor samboeren min jeg.. Jeg er bare trøtt og lat, og selv om jeg prøver å ta meg sammen og hjelpe til med ting, så orker jeg bare ikke. Har bare lyst på brødmat og så han må hele tiden spise middag alene. Føler meg som en skikkelig dårlig kjæreste... Noen andre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg er også trøtt, og syns ikke jeg får gjort noe nesten. Orker heller ikke tanken på middag. Rart det der, lager mye jeg vet er godt, men smaker ikke godt i det hele tatt. Bortsett fra noen "hjemmelagde" karbonader jeg kjøpte i kjøttdisken på Spar. Hadde kokt nykål, poteter og brun saus til. Det var faktisk kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sykmeldt i 6 uker pga kvalme, svimmelhet, slapphet osv.

Begynner på jobb igjen på mandag og gruer meg så utrolig. Har vært kjempedeilig å slappe av hjemme, har ikke hatt et snev av dårlig samvittighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sykemelding tom mandag. Så vet jeg ikke hva jeg skal gjøre altså. Var på kontroll hos legen i dag, men sa jeg ikke ville fornye den ennå. Tar evt en tlf til han på mandag hvis jeg ikke blir bedre i løpet av helgen. Det nytter ikke å være på jobb når jeg er så kvalm. dessuten jobber jeg med syke mennesker og greier ikke gi av meg selv nå. Hvis jeg ikke kan hjelpe de kan jeg like gjere holde meg hjemme. Ønsker ikke å virke som uinteressert sykepleier.

 

Jeg føler meg også som en dårlig kjæreste.

Mannen min er virkelig verdens beste! Jeg har så dårlig samvittighet altså. Jeg er jo kvalm hele tiden, så jeg gjør svært lite her. Han smører brødskiver til meg, koker ingefær te, rydder og vasker opp. En dag jeg hadde det helt jævlig lå han på senga og klemte på neserota mi med to fingre til jeg sovnet. Han er vanligvis veeeldig utålmodig på slikt! han bare smiler og spør om det er noe mer jeg trenger. Ikke har vi noe sexliv heller, jeg er jo bare kvalm:)

Vi snakker heldigvis mye om det, så jeg vet at han ikke er lei av meg. Så prøver jeg å ikke klage alt for mye og holde humøret oppe. Og kose med han så fort jeg har et godt øyeblikk. I dag fulgte jeg han til jobb. Tror ikke jeg er en dårlig kjærste, men skulle gjerne tilbudt han mer. Det eneste han sier han savner er kompisen han har i meg. Vi gjør svært lite sammen nå, siden jeg bare ligger. AH han er fantastisk! Må bare skryte litt av han!

Vet ikke hva jeg skal gjøre for å takke han!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også sykemeldt, vært det i ter uker og blir det i alle fall ut august tenker jeg. Veldig deilig å få tid og mulighet til å tenke på seg selv, sin egen helse og babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sykemeldt, men jeg tokk day off idag. Jeg har sommer vikar jobb med mye løfting. Ofte tonge pasienter. Er redd det skal skade barne mitt:o Jeg bad en dag om jeg kunne få hjelp til en veldig tong pas. Etter det klaget man til sjefen som ga klar beskjed om at jeg ikke kunne jobbe der om jeg ikke løftet. Ble veldig overasket! Torde ikke si nei siden da, men er ensgtelig, må innrømme:o

Kan man sparke gravide som er redd for sitt barn? Det er jo mye annet jeg kan gjøre! Ikke vet jeg.

Takknemlig for noe inspill:)

Hilsen til dere alle;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Januar glede!

Dette må du ikke godta! Du må ikke løfte tungt under graviditeten din, og de har ikke lov å gi deg sparken fordi du er gravid.Det må være en mulighet for at du kan få hjelp med tunge løft. Man skal jo ha muligheten til det uansett om man er gravid eller ikke. Og du må passe på deg selv og barnet i magen din nå. Om noe skjer vil du kanskje føle det er din feil og det er ikke riktig. Ta deg en prat med sjefen din. De må jo ha hatt ansatte der tidligere som har vært gravide. Du skal fortsatt få vakter på lik linje med de andre og har rett til hjelp til tunge løft. Man skal være forsiktig med å løfte tungt! Lykke til! Håper det ordner seg. Ta vare på deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for avklaring! Det er veldig godt å vite sin egen rettigheter!

Jeg forsøker å ikke løfte så mye, men det er ikke lett. Som sommervikar føler jeg ikke som endel av resten av personalet. Jeg opplever, mangel på solidaritet i forhold til meg. Ofte føler jeg meg utnyttet. Jeg er snill og liker ikke å lage bråk i miljøet og jeg trøster meg med at jeg snart skal bli ferdig uansett! Jeg gleder meg til jeg er ferdig med denne jobben:) Jeg er sykepleie stud. i 3. år. Skal lese mye resten av sommeren:)

Ti dager igjen heldigvis:)

Ha en strålende sommer dag!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...