Gå til innhold

Er jeg den eneste som blir paranoid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i dag 8 uker på vei, og går inn i uke 9. Er gravid med førstemann og leser mye på nettet og på debattene rundt om kring. Og jeg blir gal!! Folk som mister, folk som blør, folk som har smerter osv. Jeg går rundt og leter etter symptomer som er der og som ikke burde vært der, eller symptomer som ikke er der som burde vært der. Blir nesten overbevist om at jeg ikke er gravid lenger av en eller annen grunn, eller at en SA er rett rundt hjørnet. Er jeg den eneste som blir litt koko av dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte nettopp det samme... Synes det blir mye prat om MA og SA, men det er jo en del av dette. Selv om jeg tror at prosenten for at dette skjer er veldig liten. Men det er jo et diskusjonsforum hvor man som regel skriver innlegg når noe ikke er helt som man tror eller man er usikker. Jeg mener at hvis man har det bra og ting går bra, har man ikke det store behovet for å skrive et innlegg...? Eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok ikke den eneste nei. Det smarteste er nok å ikke lese sånne tråder..

Tror det kommer så mange tråder om dette fordi folk skriver mest inn når de bekymrer seg. Ikke så mange som skriver at "jippi, svangerskapet mitt går så bra". Så det positive får vi liksom ikke med oss..

 

Synes ikke du skal tenke så mye på det, tenk heller på så mange det går bra med. Det er ikke alltid like enkelt, men det hjelper som regel ikke å være bekymret.

Smil og vær glad - du er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei selvfølgelig ikke! Mener ikke at folk ikke skal skrive om det heller, det er jo klart de skal få lov til det! Mente bare at jeg blir påvirket av å lese om det. =) Skjønner at man skriver om det, slike ting hører med! Uansett blir jeg litt smågal av dette. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Jeg anbefaler å ikke lese alle inleggene om MA og SA hvis det gjør dere mer bekymret. Folk skriver det i tittelen slik at man kan velge å la vær å lese det.

Tenk på alle barna som faktisk blir født! Jeg tenkte det samme som dere i uke 7-8, men man gjør det bare jævlig for seg selv. Nå er jeg 9+5 og krysser ennå fingrene. Samtidig tenker jeg at dersom det skjer en SA er det ikke noe jeg får gjort til eller fra, så prøver jeg å være glad for hver dag som har gått bra. Evt kan man gå inn på 3.tri og se hvor mange som er der:) De kom seg da igjennom!

Husk at det også er vanlig med mye mensmurringer og stikkende smerter i underlivet. Det er normalt og et tegn på svangerskap. Man har også lett for å blø bittelitt etter samleie. Livmoren er fyldigere enn vanlig og dermed er det lett å få rifter av penis.

 

Lykke til folkens!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik var jeg i mitt første svangerskap, ganske så paranoid! Ble helt sprø av å lese alt, høre på andre osv.. Nå i dette svangerskapet er jeg mye mer avslappet i forhold til dette, selv om jeg blir litt kokko av det jeg leser da, men ikke på samme måten som sist. Det lureste man gjør hvis man stresser seg opp av å lese om slikt, er rett og slett å la være å lese det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig! Man bør vel kanskje la vær å lese, men så er man jo nysgjerrig og. Får bare være glad for hver dag som går ja =) Dette skal vi klare jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...