Gå til innhold

Til dere som har hatt SA eller MA


-Diddelidu- med spire!!

Anbefalte innlegg

Fikk dere smerter? Hvordan var disse smertene, hvordan kjentes de ut og varte de lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde kraftige mens-smerter. Dette varte til et par dager etter konstatert sa.

 

Men jeg tror dette er veldig individuelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, for jeg våknet i natt og hadde også kraftige mens smerter, har ikke hatt det så kraftig før.. men det varte ikke så lenge, og har ikke kjent noe etter jeg våknet i dagmorges.. Er litt redd nå.. men får tenke positivt og tenke at det sikkert ikke var noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke begynner å blø noe, er sikkert alt helt tipp-topp. Jeg begynte å blø samtidig som jeg fikk vondt, så dersom du går lenge etter at du hadde smerter og det ikke kommer noe blod, er det sikkert ingen fare.

 

Nevner også at jeg har hatt smerter som ligner kraftig mens-smerter andre ganger også, og det har ikke vært farlig. Jeg antar det kommer av at livmorslimhinnen fylles så kraftig opp med blod og væske, pluss at alt vokser og strekker seg der inne.

 

Så hold motet oppe, alt er sikkert ok. Men dersom du er redd det kan være noe galt, ville jeg tatt kontakt med lege, sånn for sikkerhets skyld.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt både MA og SA.

 

Jeg hadde kraftige smerter på begge to, men på MA kom det ingenting. Der så de det på UL et par uker senere. På SA begynte jeg å blø med en gang.

 

De smertene jeg har hatt når jeg har hatt SA og MA har vært skikkelig kraftige mensensmerter som begynner bak i ryggen og går frem til magen og underlivet. Jeg har også hatt smerter i magen uten at det har vært noe galt, ganske kraftige innimellom, men ikke på samme måten. Spesielt på høyre side har jeg en del vondt,men det er fordi det strekkes inni der.

 

Men er du bekymret for MA eller SA, så ta kontakt med legen eller legevakten, slik at de kan få sjekket deg. Det er bedre å heller bli sjekket en gang for mye, enn å gå å bekymre deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...