Gå til innhold

flere med habituell abort som nå nylig er gravid igjen?

ka71

Anbefalte innlegg

Jeg var gravid første gang som 31-åring. Har siden den gang hatt 6 aborter, alle i uke 6-10. 3 SA og 3 MA. Er nå snart 26. Siste abort var i august i fjor. Er utredet på alle mulige måter. Har prøvd aktivt siden nyttår å bli gravid, og testet positivt i dag. Har blandete følelser. Vil så gjerne, men er DRITREDD for at det skal gå galt nok en gang. Hadde vært fint å snakke med noen som har opplevd noe lignende!

Fortsetter under...

Først av alt: GRATULERER MED SPIRE!! Håper inderlig den sitter denne gangen!! 8-)

Og ja! Jeg er en habituell abort-dame, desverre!

Mistet 3 ganger i fjor mellom februar og desember, og alle abortene var i uke 8, 9 og 10.

De "fant feilen" i mars i år, det hadde med koagulering av blodet å gjør så spirene ikke får næring. Har mao forhøyet fare for blodpropp, og må sannsynligvis fortsette med blodfortynnende etter svangerskapet også.

Testet positivt for nesten 2 uker siden (14. juni) og er ifølge terminkalkulator her 5+2 i dag.

Er også dritredd for at det ikke skal gå denne gangen heller. Men siden jeg har fått medisin har vi jo større sjangs. Men det kan jo være feil med fosteret, og da hjelper jo ikke medisinen uansett. I dag har vært en dårlig dag i heimen, har hatt fryktelig vondt i magen, og bare ligget i ro. Det er nesten som menssmerter, men ikke helt det heller, så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Kan jo ikke gjøre annet enn å vente unasett..

Tar Albyl-E, babyklister og vitaminer og satser på at det er riktig!

=)

Jeg skulle egentlig inn til utreding for habituell abort i januar i år, mistet to ganger i fjor og en gang før der. Ble gravid i november i fjor, og har nå bare 4 uker igen..... Går fremdeles og tneker på at ting kan gå galt :)

Håper og tror at det går greit nå som jeg nesten er ved veis ende.

Jeg er innom og smugtitter, er kun 32:) Jeg hadde 4 spontanaborter på 2 år. Var til utredning, men de fant ikke noe. Gang nr 5 fikk jeg Crinone (progrestron gel 8%), og fødte en frisk og fin gutt. Er nå 15 uker og tar Crinone nå og. Ser ut til at det skal gå bra.

Annonse

Hei og takk for svar alle sammen. Hva er din termin Dolly? Jeg har iflg siste mens etc. termin 3. mars og eri dag 4+5. Var hos legen min i går og tok UL og hormonprøver. Han kunne ikke se noe særlig ennå, annet enn at situasjonen i livmoren var "forenlig" med graviditet. Det som er litt spesielt er at jeg har hatt den timen lenge og skulle egentlig ta en ny UL med saltvann ("vannscan"). Jeg oppsøkte denne legen for halvannet år siden for en second opinion etter at Ullevål hadde "gitt meg opp" - han så at jeg forsatt hadde innkapslede graviditetsrester i livmoren (ikke gode nok utskrapninger antakeligvis :-( og han opererte meg på nytt. Siden jeg ikke var blitt gravid etter dette begynte han å bli redd for at han kanskje hadde skadet egglederen min (den ene som funker best) fordi disse restene lå tett opp til den. Derfor ville han ta en ny sjekk med vannscan. Jeg trodde jeg fikk mensen i forrige uke, men det ble bare to dager med brun utflod, derfor tok jeg en grav. test for sikkerhets skyld før jeg skulle ha denne timen - og jeg skal si jeg ble både redd og glad da den viste seg å være positiv. Alle mine aborter har nemlig startet med brun utflod... Denne gangen stoppet det imidlertid og jeg bare ber om at hCG nivåene stiger som de skal... Skal ta ny prøve + UL neste fredag. Det blir en lang uke.... Jeg har også smerter i magen Dolly - og vil beskrive dem slik du gjør det, bare med litt mer stikninger og ubehag enn vanlig mens. Tar også progesteron og albyl-e for sikkerhets skyld. Blir spennende å følge hverandre!

Min menstermin er 27. febr. så jeg er vel 5+4 i dag, tror jeg...

Fikk time hos legen den 23. juli, men da vil jeg være rundt 9 uker og det er litt knapp tid å søke om duo-test da, så jeg skal få en akuttime ca 10. juli. Det blir spennende å se om vi ser et bankende hjerte da. Det har vi til gode å se faktisk...

Hele graviditeten føles annerledes denne gangen. Har veldig sterke symptomer og det er nytt. Vi satser på at det er fordi det skal gå bra denne gangen.

Utenom Albyl-E tar jeg Gravitamin, tran, magnesium og babyklister...

Så får vi se da, om vi kommer oss "helskinnet" gjenom dette!

Blir spennende å følge deg også utover, vi får krysse det vi har og passe på hverandre når det er vanskelig!!

Klem fra meg =)

Jeg hadde en del stikninger og smerter de første 10 ukene av dette svangerskapet. Hadde mange tilfeller med brun utflod og småblødninger og var inne til ganske mange Ul da jeg hver gang var sikker på at NÅ går det galt igjen....

Krysser fingre for dere og håper at denne gangen sitter spriren....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...