Gå til innhold

Er de flinke på IVF i Trondheim? Hvor stor sjanse er de for tvillinger viss man setter inn to egg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Har aldri vært i Trondheim så det kan jeg ikke svare på.

Ang større sjanse for tvillingfødsler så JA, så lenge du setter inn 2 egg så er bestandig sjansen for tvillinger til stede. Det er derfor de har sluttet å sette inne 2 egg. Det er kun de som har passert en viss alder som får dette.

Hei! Jeg hører til i Trondheim, og har et godt inntrykk av at de kan det de holder på med. Før min 5. innsetting (frys) ble jeg spurt om jeg ville ha ett eller to embryo inn siden jeg hadde to på frys og det ikke hadde lykktes med ett tidligere. Vi diskuterte litt fra og tilbake. Sjansen for å få et barn øker vel med ca 10% når det settes inn to istedet for ett.

Vi ble enige om at det skulle tas opp ett først og hvis bioingeniørene var førnøyd med det skulle ett settes inn. Det første delte seg helt perfekt, og jeg er nå gravid i uke 7. Er kjempeglad for at vi satte inn kun ett, og vi har fremdeles ett igjen på frys.

Dette var kanskje ikke svar på spørsmålet ditt da, men....

Lykke til i allefall:)

Heisann.

Vi hører til på StOlavs..

Er vel ganske godt fornøyd, men synes de mangler det lille ekstra..

Jeg synes de gir for lite råd og vink om hvordan man skal leve under forsøket. Sitter det så sitter det, er det jeg har hørt og det er ikke godt nok. Synes de er litt trege til å prøve noe nytt...(Har satt inn 5 ganger frys uten noe forandringer..)

Det er også litt vanskelig å komme igjennom på telefonen..

De er koselige og de forklarer godt om hva som skjer..

Synes derm er supre i Trondheim. Har hatt tre forsøk i Tromsø og har akkurat hatt mitt 4 i Trondheim og er gravid...................Synes dem er kommet langt og utrolig hyggelige og hjelpsomme og ikke minst faglig dyktige. Dem sette helst ikke inn to egg inn I Trondheim pga mange tvillinger blir født for tidlig, og blir letter syke osv.......................

Men ved spesielle tilfeller setter dem inn to og da er selvfølgelig sjansene større.

SPØRSMÅL????????????????????????????????????????

Når man er blitt gravid ved ivf hvordan regner jeg hvor langt jeg er på vei?

Etter siste menstrasjon eller etter egginnsetting?

Annonse

Hei

Jeg er veldig fornøyd med det de gjør på St.Olavs i Trondheim, men har heller ikke noe å sammenligne med da er jo kun der jeg har vært.

Men det tar lang tid å komme igjennom på tlf ja;)........

Tror at de vurderer fra gang til gang og om de setter inn 2 egg, jeg fikk kun 1 egg satt i de 3 første forsøkene og 2 egg på 4 forsøk. Holdt på å dette av stolen da de spurte om hva jeg syntes om 2 egg hadde jo hørt at St.olavs er veldig restriktive med dette så jeg svarte:

Jeg syns det er litt få egg da- hihi - jeg trodde at legen mente hvor mange han hadde funnet:).

Tror nok de tar den avgjørelsen som er bets for deg.

SVAR på hvor langt man er på vei etter innsetting:

Du er 4 uker på vei på testdagen- spennende dager...........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...