Gå til innhold

Skuffelse med gutt?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er mamma til 2 herlige gutter! Min mann og jeg hadde ikke et bestemt ønske om kjønn, verken ved første elller andre graviditet. Derimot ble vi møtt med endel kommentarer da vi ved andre gravdiet fortalte at det lille vidunderet i magen denne gang også var en gutt. "Er det en jente? nei, hmmm..Jaja..." "Ønsker dere dere ikke en jente da?" "Skal dere prøve en gang til for å få en jente nå da?" Og kommentarene hr ikke gitt seg, selv nå når minstemann er kommet til verden.

Jeg må si at jeg tar meg veldig nær av disse kommentarene. Det føles som at folk ikke synes at mine gutter er bra nok " en av hvert kjønn er jo perfekt..." Hallo!!! Jeg har to friske og sunne gutter, hva mer kan man ønske seg??

Hvorfor er det sånn at folk alltid tenker at mannfolk vil ha guttebarn og damene vil ha jenter?!

Det er faktisk blitt så ille at jeg har tenkt om jeg faktisk har ønsket meg jente jeg og. Men når jeg ser tilbake så vet jeg at jeg ikke har det! Det har alltid vært uvsentlig on det har blitt gutt eller jente.Det hadde nok vært det samme om vi hadde hatt 2 jenter.

Min mann og jeg er veldig glad i barn, og sjansen for at vi med tid og stunder får en liten en til er nok absolutt tilstedet. Om det blir en gutt da også blir vi ikke skuffet av den grunn! Barn er våre små mirakler, det beste på jord... Håper bare at folk kan lære seg å passe munnen sin litt, det er greit å ha en personlig mening om ting, men når det gjelder å kommentere barna til sin venner og familie så skal man være svært forsiktig.

Slike kommentarer har ihvertfall gått inn på meg, og fått meg til å tenke at andre kanskje ikke synes at mine to små gutter ikke er bra nok.... At det alltid må være en av hvert kjønn...! Det er vonde tanker for en mamma som elsker sine to gutter over alt på jord...

Fortsetter under...

hei skjønner akkurat hvordan du har det.venter selv gutt nummer 3(ønsket meg gutt hver gang å jeg da men)men folk ser liksom på meg som å si stakkars deg får du ikke jente du da.helt i fra første graviditet så har folk sagt at :jammen DU ønsker deg vel en jente du som er jente selv.og jeg har sagt som jeg har sagt med hver graviditet at jeg i utgangspunktet ønsker meg gutt men det er noe som spiller ingen rolle.det er ikke noe man kan velge og det blir stort uansett.nei bare bli glad du om det skal komme flere gutter.gutter i huset er så hærlig atte;););)

Har 3 gutter, og du aner ikke hvor såret jeg også har blitt over sånne komentarer... Grunnen til at jeg tatt meg nær av det, er at jeg selvfølgelig forguder guttene mine like høyt som andre forguder sine barn. Og slike komentarer i hytt og pine av både bekjente og nære venner, gjør at man får en følelse av at folk synes synd på en fordi du har fått de barna du har... Og det er spesielt jentemammaer som er værst med kommentarer. Akkurat som "jeg er jo heldigere enn deg ". Jeg satt på sykehuset og hadde fått min 3 gutt. Jeg svevde av lykke over den lille nyfødte tassen min. Så kommer en venninne, og sier jaja, du får prøve igjen om et par år da vøttu.... ER DET MULI...

Har lært meg etterhvert å prøve å ikke bry meg, men det er ikke lett... Lykke til alle gutte mammaer. Det er Supert åvære mamma til gutter :o).

Det som er så bra, er at det blir bra det man får :o)

Herregud så såååre dere er da???? Bryr dere virkelig noe om dere tror at andre mener gutt er mindre bra enn jente? (med mindre dere selv faktisk gså innerst inne tenker litt på det??)

Det er så latterlig!!!!!! Hvert barn har sin egen personlighet og sjarm - komplett uavhengig av kjønn! Og det båndet du har medditt barn er også helt uavhengig av kjønn! "Alle" gutter er ikke bøller som digger kampsport og har adhd, og "alle" jenter er ikke venninde med mora si som voksen..

Vi venter også gutt nr 3, og det er jammen meg helt perfekt! Vi tenker at vi er ufattelig heldige som får ha 3 friske, velskapte barn - og best av alt; vi håper og tror disse tre ville ha glede og vennskap og tette bånd seg imellom gjennom hele livet. Kunne ikke brydd med mindre om hva enkelte rimlig enkle sjeler måtte mene ang å få et bestemt kjønn - det er personen/barnet som teller! (vet forøvrog om flere virkelig UFORDRAGELIGE jenter i vennekretsen, de er så onde og utspekulerte at jeg blir kvalm!..

Nei, legg dette kjønnshysteriet vekk, og konsentrer dere om de vidunderlige vesnene dere har i hvert enkelt barn dere er så heldig å få!

Siden jeg skrev det første innlegget her føler jeg kanskje at jeg må svare på det siste som er kommet inn her. Det som gjør meg såret er ikke at jeg har fått to gutter, jeg har heller ikke ""innerst inne" ønsket meg jente, tanken streifet meg dog da alle kommentarene begynte å rulle inn,Hadde jeg egentlig ønsket meg jente? men altså, nei jeg har aldri ønsket meg verken det ene eller det andre kjønnet. Jeg ønsket meg friske barn, og det har jeg fått.

Det som sårer meg er at folk kan komme med slike uhøfelige kommentarer, jeg vet ikke hvordan du er som nybakt mor, men personlig er jeg mye mer følsom enn ellers. Det er klart jeg blir lei meg når folk tenker at det er skuffende å få gutter! Dette har ikke noe med hvordan jeg selv ser på barna mine, hvordan jeg selv ser på det å få gutter. ( Synes det er het flott! om du tvilte på det...)

Selvfølgelig nyter jeg hver dag med dem, Jeg takker Gud hver dag for de flotte, friske og sunne guttene mine!

Så du må ikke misforstå, jeg er ikke skuffet over guttene mine, det er de som kommer med kommentarene som jeg er skuffet over. De første brydde jeg meg ikke om, men etterhvert ble det så mange at jeg følte for å skrive et innlegg og se om det er en allmenn oppfatning at det er en skuffelse å få gutter, eller om andre har opplevd å få de samme kommentarene.

Er jeg da sår? Ja, kanskje det, når noen direkte "kritiserer" mine barn, og for noe så banalt som kjønn, så tenner jeg på alle plugger for det...

Det virker ihvertfall som du har mistolket disse innleggene...

Annonse

Jeg skjønner ikke at folk kan komme med sånne kommentarer. Det er jo garantert sårende. Jeg har ei jente, og tror vi får gutt nå, men det er da akkurat det samme, vi blir jo like glade i barnet uansett kjønn. og vi kan jo ikke gjøre noe fra eller til, der er ikke et valg hva man får. Alle er vel like bra, uansett kjønn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...