Gå til innhold

Intimbarbering?


baby2010?

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har spurt før, men jeg fant ikke innlegget og husker ikke svaret.

 

Er det skadelig for fosteret om en bruker hårfjerningskrem på bikinilinjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja hvorfor er det farlig? jeg brukte no hårfjerningskrem over alt der nede hehe gjennom nesten hele sv.skapet... slurvet litt de siste mnd men da var magen sååå stor.. vankelig da;)

 

å sønnen min fikk ikke noen skader i hvertfall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke får kremen inni skjeden, så kan jeg ikke se for meg at det skal være farlig. Jeg har hørt at man skal være forsiktig med full barbering nedentil som gravid, fordi det fører til økt infeksjonsfare. Men bikinilinjen må man vel kunne fjerne for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville heller anbefalt høvel. Hårfjerningsmidler inneholder nok mange kjemiske stoffer, så kanskje hadde vært greit å unngå. Det samme som med hårfarging/bleking. Det er jo slett ikke sikkert babyen tar skade, men jeg ser ingen grunn til bruke det. Er man usikker lar man være...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men bruker jeg høvel såå kløøøør jeg så innmari etter på.. får masse stygge røde prikker... kanskje jeg bruekr feil skum eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Dr Greve intimsåpe som "barberskum" på hele kroppen. Denne er ganske tykk og det er jo en intimsåpe, så den gjør ihvertfall ingen skade. Jeg fikk også en del nupper da jeg brukte vanlig barberskum, men ikke etter at jeg har byttet til Dr.Greve såpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, da skal jeg også prøve det! Derfor jeg ville bruke hårfjerningskrem...for å slippe røde nupper og "sår" hud. Siden det ikke er sikkert at det ikke kan skade babyen, dropper jeg hele hårfjerningskremen ;) Bedre å ha nupper enn å skade gullet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips for å slippe kløe og røde prikker... Bruk babyolje i stedet for skum. Vær nøye med å skifte blad på høveen, barber med hårets vekstretning og rens med pyrisept etterpå! I tillegg kan du kjøpe noe som heter Aco fuktgel på apoteket. Dette er ment for intimområdet, og virker kjølende.

 

Jeg har også hørt at det ikke er så smart å fjerne alt håret nedentil pga faren for infeksjoner.

 

Håper dette kan være til hjelp, det har ihvertfall hjulpet meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også dette problemet, men begynte å bruke dr greve intimvask som "barberskum" og nå går det bare fint :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men når man barberer med vekstretningen, så får man vel ikke bort alt håret..? Det har iallefall jeg erfart... huff.. skulle ønske det ikke var hår der... bare tull jo, de fleste fjerner det jo likevell.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...