Gå til innhold

Terminberegning


grolla

Anbefalte innlegg

Hei, er "ny" her inne. Sist jeg brukte sidene var for vel seks år siden, da min første gutt kom til verden. Nå er jeg altså gravid igjen (fikk i alle fall to streker på testen, og da er det vel ganske så sikkert...), men lurer på hvordan termin beregnes. I følge siste mens første dag er jeg nå i uke syv, men jeg vet med sikkerhet at unnfangelsen fant sted nesten tre uker senere. Beregnes termin alltid fra siste mens første dag, eller vil ul i uke 16 bekrefte "min" termin?

 

Når bør første kontroll hos legen finne sted?

Er jo sommerferie nå, og ikke lett å få time hos fastlegen, og jeg vil gjerne til fastlegen min! Er det greit om jeg venter til etter sommerferien? Kanskje jeg kan gå til jordmor i stedet for første kontroll?

 

Hilsen en som har glemt ALT om svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulere så mye med spiren! Jo det er riktig slik du beregner termin, og at mer eksakt dato kommer på UL, som oftest er det et slingringsmon på beregnet dato og UL på 14 dager...om en ikke har blitt gravid tidligere og alikevel hatt mens. Så lenge alt er fint og du ikke hadde komplikasjoner i ditt forige svangerskap kan du helt sikkert vente...ville vel kanskje bestilt time. LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...