Gå til innhold

Rikshospitalet og Adi-pol

Anbefalte innlegg

Igår fikk jeg timeinnkalling til Adi-pol på Riksohospitalet, timen er allerede idag. Dette blir spennende. Jeg har noen kilo for mye, og gjennom adi-pol skal jeg få oppfølging av både jordmor, lege og ernæringsfysiolog. Ut over det vet jeg ikke så mye om hva det går ut på, men håper å få veiledning og hjelp til å fortsette å holde en sunn livsstil nå som jeg er gravid. Ettersom jeg har fått plass på adi-pol har jeg også fått fødeplass på rikshospitalet, og det er jeg glad for. Jeg regner med at jeg forteller mer senere idag.

Har noen av dere erfaring med adi-pol?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9696391-rikshospitalet-og-adi-pol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kan jeg fortelle om mitt totimers besøk på RIkshospitalet idag. Jeg snakket med jordmor og ernæringsfysiolog og fitt enda til smisket meg til en liten ultralyd. Jordmor var veldig søt og hyggelig. Ernæringsfysiologen stilte mange vanskelige spørsmål om hva jeg spiser iløpet av en uke, og minnet meg om et oppkok av gamle gymlærere jeg har hatt opp gjennom årene. Jeg har fått med meg en hel masse papirer og har hjemmelekse til neste gang, om to uker. Fokus på sunt kosthold, spise mer grønnsaker og bevege meg mer. Jeg skal prøve å ha positiv innstilling.

Ultralyden var utvendig, for første gang, og det var ikke så lett å se. Men det var masse aktivitet og hjertebank. Jeg syntes babyen så fryktelig tynn og beinete ut, men hun som tok ultralyden forsikret meg om at det var normalt. Godt å ha fått en snikkikk nå, neste blir ikke før om 4-5 uker. Vi så for dårlig til å se kjønn. Håper vi ser det neste gang. Uansett skal jeg få flere ultralyder enn vanlig, fordi vi skal følge med på at barnet vokser normalt. Symfyse/fundusmålet er ikke alltid til å stole på når det er så mye massatass foran.

Nå får jeg full oppfølging på Rikshospitalet pga Adi-pol heretter, med lege, jordmor og ernæringsfysiolog; helt frem til fødselen. Så gjenstår bare min del av det, dagene imellom, maten vi spiser og det fysiske jeg gjør. Jeg tror det skal gå bra, og er veldig glad for at jeg fikk plass der. Jeg har allerede lagt om kosthold og livsstil, så dette blir videre støtte og hjelp.

Håper de får igang grupper og bassengtrening der, det ville vært en enorm motivasjonsfaktor å være med flere i samme situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...