Hiv o'hoi Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Jeg ammer jo som kjent ikke. Kun pumper + litt bruk av mme. Så det går jo en del flasker i løpet av et døgn. Mitt spørsmål er jo om jeg må koke flasker og pumpe etter hvert bruk.. holder det ikke med å vaske de godt i varmt zalo vann, og koke dem feks 1 gang i døgnet? Samme med pumpa.. den bruker jeg jo minst 12 ganger i døgnet, og det er slitsomt å koke den etter hvert bruk.. (Gutten er forresten to og en halv uke)...
tuppemor-75 Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 ja! du må koke alt utstyret. jeg hadde gjort det til han var minst 6 mnd!
ZamZam Skrevet 26. juni 2007 #4 Skrevet 26. juni 2007 Hei.. Jeg har også et flaskebarn og jeg har seks flasker og en elektrisk sterilisator. Det med flasker og vasking blir fort en rutine, men det lønner seg å ha noen få. JEg samler opp alle flaskene og vasker dem en gang om dagen. Med pumpen ville jeg nok ha kokt den så ofte som mulig pga av skumle bassilusker som kan forårsake masse problemmer for lille gullet.. Gratis foresten!!
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Er vel forskjell på hva man MÅ, og hva man burde... Jeg gjorde ikke det når jeg begynte med flaske. Da var snuppa ca 3 mnd... Jeg kokte nok flaskene etter bruk i begynnelsen, men pumpa bare skylte jeg. Bruker den jo som sagt mange ganger i døgnet, og da kan man jo bare la være og gjøre noe annet...
ღDidrikmamsenღ Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Samme som deg jeg. Kun puming + mme. Du må nok vaske og sterilisere for hver gang ja, spesielt pumpen. Masse bakterier som samler seg, og det er farlig for de når de er så små. Synes det er slitsomt jeg også, men må man så må man. Har pumpet meg i 14 dager nå, til hvert måltid, og det er slitsom ja, men det går.
mayaya Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 har du mikro? i såfall finnes det en mikrosterilisator til 250 kr som gjør jobben på et par minutter..:-)
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Vel,jeg hadde gjort som deg jeg;).Vaske i varmt vann og Zalo,og skylle av i glovarmt vann.Koke en gang i døgnet.Mer enn bra nok:)! Gratulerer med lillegutt forresten! Mvh
Hiv o'hoi Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. juni 2007 hmmm..hvor får man kjøpt sterilisator? det hadde jo vært genialt
tvilling73, 05/07 Skrevet 26. juni 2007 #10 Skrevet 26. juni 2007 Det står på bruksanvisningen til de elektriske pumpene at alle deler skal tas fra hverandre og vaskes godt og kokes for HVERT bruk. Det står ikke der bare for å være morsomt så det er bedre enn å få vond mage på den lille.. Husk å skyld alt i kaldt vann først. Melkedingser skal alltid skyldes i kaldt vann først! At det går bra med enklelte som velger den lette løsningen er en ting, du kan bo en helt annen plass med en helt annen vannkvalitet.. Jeg hadde ikke tatt sjansen. MEN det går utrolig mye tid. Jeg hadde Medela dobbel og kjøpte ekstra sett bryst-armer (eller hva det heter), da kan en koke etter 2.hvert måltid... Det anbefales. Jeg pumpa også til hvert måltid, hver 3 time. 12 ganger hørtes mye ut. Hun var innlagt på nyfødt og der lærte jeg at hun lett kunne vennes til å drikke hver 3.time, ergo trengte jeg ikke pumpe mer heller. Hun har blitt en tolmodig unge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå