Gå til innhold

Glad jeg begynte med fast føde

Anbefalte innlegg

Jeg begynte når gullet var 5 måneder, nå 2 uker senere har han dyttet ut minst like mye mat som mamma har lurt inn. Ingen tegn til at han skjønner konseptet i det hele tatt. Håper det ikke er så lenge til, begynner å bli lei av nattamminga. Flere med erfaringer med overgang til fast føde?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9694302-glad-jeg-begynte-med-fast-f%C3%B8de/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøp litt pureer som vi gir til lilletuppa smått. Hun liker å sitte sammen med oss når vi spiser, og å smake på forskjellige ting, men vi har ikke innført noen faste måltider ennå. Så lenge hun vokser og legger på seg så blir vi nok å holde oss til pupp.

Men det vi har erfart med smakinga da, er at hvis det er biter i maten så kommer den ut...

Vi begynte med grøt da han var 4 mnd. Økte gradvis, til vi var oppe i full porsjon. Da han var blitt 5 mnd gikk vi over til to måltider grøt, og etter det har han kutta ut nattmåltidet :)

Nå får han også frukt, og vi har så smått begynt med most grønnsaksblanding (sånn ferdig nestlé-glass)

Vel, ikke så lang erfaring; begynte med grøt på mandag! Bare litt smaksprøving da. Men det så ut til at det falt i smak, han gapte og smattet og svelget. Har økt pittelitt fram til i dag. Han gulper opp en del av det etterpå, men ikke noe unormalt i det da han gulper mye ellers og.

Synes det er en stor milepæl å begynne med grøt (gutten min har blitt så stor! :) ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...