mammatiltulla Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Hun elsker farris med sitron. Kan hive innpå et stort glass. Bonaqua naturell er også meget populært.. Hittil har vi bare gitt henne, men er det greit å gi henne det? Er det ikke endel salt i? Hun blir ett år på søndag..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. juni 2007 #2 Skrevet 26. juni 2007 På god morgen norge for noen dager siden, så sa helsesøstra at de litt eldre barna (mulig ho mente de på 1 år da) kan få farris/bonaqua.. Man skulle bare riste ut kullsyra..
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 26. juni 2007 #3 Skrevet 26. juni 2007 Det er jo litt salt i det men det skal de jo begynne å tåle når de er året.Og det er jo ikke store mengdene uansett. Jenta mi har akkurat rundet året og hun får smake litt farris.
mammatiltulla Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. juni 2007 Hva var grunnen til at man skulle riste ut kullsyra, egentlig? Det er jo den hun elsker:)
krokofant666 Skrevet 26. juni 2007 #5 Skrevet 26. juni 2007 Det blir i allefall anbefalt ved sykdom og feber pga saltene en svetter ut.
Pearly Skrevet 26. juni 2007 #6 Skrevet 26. juni 2007 Jeg villle vært forsiktig med det, det er mye salt i, også for oss voksne faktisk men det er avhengig av mengden selv
suseduse Skrevet 26. juni 2007 #7 Skrevet 26. juni 2007 jeg fikk i hvertfall beskjed å gi mini noen teskjer med farris når han var nyfødt og hadde trøsk, så i små mengder kan det vel ikke skade... han får smake en sipp av meg en gang i blant, syns det er litt godt er 9 mnd
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. juni 2007 #8 Skrevet 26. juni 2007 Det vet jeg ikke.. For at de ikke skal få så mye luft i magen kanskje? Er sikkert ikke farlig om ho ikke får noe vondt i magen av det =)
happybirthday Skrevet 26. juni 2007 #9 Skrevet 26. juni 2007 Synes det er rart å anbefale farris til barn generelt, jeg. Men kan jo forstå det litt bedre når det anbefales å riste ut kullsyra. Da tenker jeg ikke på salt, men alt som inneholder kullSYRE er jo syrlig/surt. Akkurat som juice anbefales i veldig begrensede mengder, så burde jo all leskedrikk med kullsyre også gis med fornuft. Dette fordi syra virker ødeleggende på emaljen. Nå har jo ikke nødvendigvis 1-åringen fått så mange tenner ennå, men kullsyra kan jo ødelegge fremtidige tenner.
mumbo Skrevet 27. juni 2007 #10 Skrevet 27. juni 2007 Farrisen er like sur selv om man rister den. Bare lufta som forsvinner, og det er sikkert poenget til de som anbefaler det. Syra kan ikke ristes bort. Om det er surt nok til å være skadelig i moderate mengder er noe annet, det vet jeg ingenting om.
Libido- Skrevet 27. juni 2007 #11 Skrevet 27. juni 2007 Farris med smak er like skadelig for tennene som vanlig brus, leste det nettopp. (hos tannlegen) Sto ingenting om vanlig farris, men vil tro det ikke er like skadelig. Er nok uansett bedre enn vanlig brus, med tanke på innholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå