Anonym bruker Skrevet 26. juni 2007 #1 Skrevet 26. juni 2007 Hei, trenger et råd: får ikke nok melk, så vi driver og gir mme også. Nå har vi kjøpt en slik Avent termobag til å ta med oss, men dem kan man vel ikke ha varm melk på...? Man må altså ha varmt vann, ikke sant? Hvor varmt sånn ca..? Noen med erfaring? Og hva skal vi oppbevare pulveret i når vi tar det med oss....?
Matja Skrevet 27. juni 2007 #2 Skrevet 27. juni 2007 Du bør ikke ta med varm melk fikk jeg beskjed om fra helsesøster, men varmt vann er greit. Det jeg gjør når jeg skal ut på tur er at jeg koker vann som jeg avkjøler til litt varmere enn det det skal være når jeg har i melken (det kommer an på hvilken mme du bruker) og så heller jeg det på termos. Når jenten skal ha mat så heller jeg bare vannet på flaske, har i pulver og rister. Jeg har pulveret i urinprøveglass fra apoteket. De er billige og har skrukork. Ellers har jeg også noen små begre fra tupperware. Tror det går an å kjøpe en sånn greie fra avent til å ha melken i, men den er jo så stor + mye dyrere. Du kan jo også riste inn pulveret i kaldt vann som du tar med deg og varmer opp. For eksempel kan du gjøre det med hipp, men da må du jo ha en microbølgeovn å varme den i...
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 28. juni 2007 #3 Skrevet 28. juni 2007 Jeg har med: flaske med kokt kaldt vann tilsatt malt (2/3 av vannet) termos med kokt vann (1/3 av vannet) liten boks med ferdigmålt pulver (du får kjøpt på babybutikk med 3 kamre) Om jeg vet når hun skal ha melk hender det jeg tar Avent termobagen og blander ferdig, men varmere enn vanlig så det holder seg et par timer.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2007 #4 Skrevet 29. juni 2007 kokt vann ferdig oppmålt i flaske. (evnt i anne beholder) varme vannet i vannbad, i springen, etc. og så blandet i pulveret. funker veldig greit:)
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #5 Skrevet 2. juli 2007 hei. Jeg har gått til innkjøp av småbeholdere spes laget til MME, det finnes endel varianter her ( bor i utlandet) og jeg må bare si at det veldig enkelt. Du kan bruke en vanlig plastboks, mine er med tutt på slik at det blir lett å helle over. Måler opp for en dag av gangen og det gjør alt mye enklere. Til varmt vann kan du bruke termos. Jeg har lært sønnen min til å drikke temperert melk ( vi skulle på flytir og var redd for at de tok i fra oss vannet) så da blir det enda enklere...
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2007 #6 Skrevet 8. juli 2007 Jeg gjør også som hun ene her har svart: Koker vann og lar det kjøle litt før jeg heller det over på termos, har ferdig oppmålt MME på små plastikkglass(urinprøveglass - kjøpes på apoteket) og maltekstrakt på et eget glass. Veldig enkelt og greit, og barnet ditt får nyblandet MME hver gang :-) MME skal/kan ikke lagres på samme måte som MM, det står også på MMEeskene - blandes max 1 time før det gis til barnet... Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå