Gå til innhold

spiser barnet "vanlig" middag nå?

Anbefalte innlegg

er det for tidlig å gi henne samme middag som oss nå? Skjønner jo at ikke alt går like bra, men hva med pølse, kjøttkaker, fiskekaker o.l. -det er jo litt salt i, men hun er snart 11 mnd. er det for tidlig? Jeg er veldig usikker, men har lyst...:) Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9692948-spiser-barnet-vanlig-middag-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går helt sikkert bra!

Vi har så sjelden pølser, kjøttkaker fiskekaker ol at det har ikke blitt anledning til å gi ham av vår mat - jeg har funnet ut at vi spiser svært lite barnevennlig mat!

Forresten moste jeg kjøttkakemiddag sammen i foodprocessoren en gagn, men det ville han ikke ha, men det er jo en stund siden nå. Det samme gjorde jeg med moussaka, det gikk kun litt bedre. har store planer om å lage fiskegrateng en dag, og da skal han i hverrt fall få. Dette kommer nok litt etter litt. Lykke til!

Her spiser lillegutt stort sett alt, han er straks 10 måneder. Han har fått pølser, fiskeboller, kjøttkaker, koteletter (!), tapas, paella...han har bare to tenner nede, men alt går ned med egen teknikk:-) Vi har sikkert gitt noe han ikke skal ha, men det har gått bra så langt. Holder oss unna melk, sitrusfrukter og tar av middagsmat til han før vi krydrer. Han har egentlig spist mye rart siden han var 8 måneder, vi har vært lenge i Spania og han har villet smake på alt:-) Har forøvrig ikke vært syk en eneste dag - bank i bordet....

Her har vi gitt ho vanlig middag sia ho var ca 8 mnd, trur eg. ho er veldi gla i alt med saus. Har aldri likt maten på glass, og eg har prøvd mange typar, men ho vil ikkje ha. Heimelaga derimot, går ned på høgkant... -so no lagar eg litt ekstra når vi har middag med saus, og frys ned små porsjonar ,som ho får når vi har mat som ikkje er så barnevennleg.

Min gutt Spiser det meste. Det har han gjort sia han var 8 mnd.Nå er han 10 mnd i dag faktisk;o)Smaker seg fram, og vi gir han fek. Avokado(det elsker han), Gulerøtter, Paprika, Poteter, Fiskeboller, Kjøttkaker, Fiskegrateng, Pasta, Kylling og ris, Mye forskjellig frukt, Grov Faitas.. han får biter. Men han har 8 tenner og ville ha mere mat enn de glassene. Jeg gir Kasper litt melk. Noen dager får han 60-90 ml Ekstra lett melk til brød maten. Han elsker melk, men jeg prøver å ikke gi han mere enn 500 ml til sammen pr døgn forde han spiser mye grøt, brød, middag osv...Og han drikker vann hele tiden!:0) Jeg har også begynt å gi han litt ost av og til, og yoghurt.. sirka en halv boks 2 ganger i uka.. Da vi var små fikk vi jo H- melk nesten hele gjengen... Men det er jo bevist at man skal begynne rolig ved i introdusere melkeprodukter, så da gjør jeg det:) Det har jo vært så varmt noen dager så da har han fått litt is... Men ikke Krem is. Jeg lager saft is selv av en sunn saft som jeg legger i frysen i plastik holdere. Han har fått et par men ikke noe mere... Skjønner at de også er varme og har lyst på noe kjølende, så da syntes jeg det var best å vite selv hva jeg gav ham istedet for det man kjøper.. Men for all del han har smakt på kremis med sjokolade en gang. Han for smake litt på alt en gang. Men ikke SNOP!!! Vet om ei som gav datteren sin kjærlighet på pinne da hun var 8 mnd.. forde hun var så sutrete... Det var helt hårreisende!!!! UFF!! Oki da har jeg tømt meg litt ;0) Ciao fra meg

Annonse

Vi spiser nok svært lite barnevennlig mat her også.... veslemor får derfor mye smaksprøver men mengdene spiser hun i barneglassene fra butikken. Hun er 10 mnd gml og har fire tenner.Har forresten gitt henne mat med både salt og sukker i (men prøver ikke å gi store mengder dersom det er mye av dette).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...