Gå til innhold

Du som kaller deg "ff". Er du her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei:) Så fint at du svarte.

Siden du er på toogto så antar jeg du er TiO mamma. Det er jeg å! Men jeg er ikke på det forumet du er da:)

Nå er det slik at jeg i perioder nattammer veldig mye, og jeg har kommet til det punkt at jeg vurderer nattavvenning etterhvert Jeg ønsker da en SKÅNSOM nattavvenning. SIden du er TiO mamma som meg, så trenger jeg vel ikke forklare hvorfor det skal være skånsomt.

Så over til spm. Du skrev du hadde en venninne som nattavvente ved hjelp av MiM sine tips. Jeg har tro på de damene som driver MiM, de er gode forkjempere for å få bort ferber o.l. Slike har vi stort behov for! Derfor lurte jeg på om du kunne dele de tipsene venninna di fikk med meg?

Det hadde jeg satt stor pris på.

Nå er det ikke sikkert jeg kommer til å avvenne, skal se det an enda lengre. Men jeg har lyst å samle inn litt tips og råd på forhånd slik at det er med i vurderingen av om jeg i heletatt skal nattavvenne.

Håper du har tid til å svare meg:)

Klem

jeg tror jo at det er mange fordler for barna å nattamme lenge jeg da. det er stritt i perioder, men det er også utrolig fint!

i natt ble det mye...og da tenker jeg som deg "dette er slitsomt!"

men, jeg vet ikke hvor gammelt barn du har. lille_f er 2 år og 2 måender.

hun som sluttet å nattamme på en skånsom måte gjorde følgende:

lå sammen med ham selv i tre netter eller hva det var og sa at de heller kunne kose en at han fikk die. ofte gir jo folk barnet tim pappa, det er jo ganske hard kost.siden dagavendte hun i en periode der han selv tok lite inesiativ...hun var gravid o hadde ikke lyst til å tandem amme.

hvilket forum er du på? ringblomst?

klarer ikke skrive mer her med gutt som dier på fanget...ha ha..

Barnet mitt er ikke året enda. Men problemet er at jeg må starte i studier når hun er ett år, og jeg har et krevende studium. Og uten nok søvn kommer jeg til å sovne i boken hver eneste dag...

Men som sagt, det er ikke snakk om å nattavvenne helt enda altså. Men kanskje prøve å begrense det litt. Hun må gjerne spise om natten lenge enda, men bare ikke så utrolig ofte som det har vært i perioder.

Tusen takk for tips!

Jeg er ikke aktiv på noen forum egentlig, men jeg leser endel på TiO forumene. Leser mest på ringblomst ja:)

du sover sammen med henne da eller?

jeg synes i alle fall det har gått seg til. jeg ammer jo ganske mange ganger per natt, men jeg føler meg ikke uopplagt likevel. jeg ammer mest med begge puppene på en side...slik at jeg slipper skifte side. om han ligger tett inntil meg så det ikke blir noe vondt, så sover jeg ganske godt likevel....

fra han var 1 år begynte vi å jobbe 1/2 på atelieret og ha ham 1/2 hver pappaen hans og jeg. det fikk vi gjort ganske mye på de timene....og samtdige hatt den tette kontakten!

men du må ha lykke til med å finne best mulig løsning for dere begge. jeg håper studeiene blir spennede også. må være deilig å studere!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...