Gå til innhold

Dæsken for en lønnsforskjell på privat og kommunal bhg...

Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilbud om jobb i kommunal bhg, men bare 80%. Så fikk jeg også tilbud om jobb i privat bhg (Trygge Barnehager) og da 100% stilling. Men nå ser jeg at jeg ifølge arbeidsavtalen med den private bhg tjener 40.000kr mindre pr år enn i kommunal bhg. De hadde en annen regnemåte i private bhg til å regne ut annsinitet. I kommunen ligger jeg på topp ansinitet, mens i privat bhg har de regnet den til 6år. Grøss så irriterende.

Har aldri vært klar over at det er slik. Trodde det skulle være mer attraktivt å jobbe i privat bhg enn kommunal, men det er det jo ikke nå for meg iallefall.

Fortsetter under...

Nei, for seint. Uansett så får jeg jo se lillegutten min flere ganger pr dag nå når jeg skal jobbe i samme bhg som han går i. Penger er ikke alt... Får se senere når han er vandt med å gå i bhg om jeg søker jobb i en kommunal bhg. Var bare så forskrekket i dag da jeg åpnet konvolutten med arbeidsavtalen i og så DEN forskjellen. Hadde ikke drømt om det.

Sjekk om det er en PBL- bhg. I så fall er det bare å sjekke om de har regnet riktig... Det meste av sånne ting kan du finne i tariffavtalen. Ansinnitet tror jeg regnes med ett år pr. hver 1. mai. Dvs at dersom du begynte å jobbe for første gang 30. apr -07, har du 1 års ansinnitet fra 1. mai -07. Det er noe sånt vilt noe, men ble litt usikker plutselig... Litt lenge sykemeldt + ammetåke... c",)

Trodde nemlig at de private lå litt høyere enn de kommunale...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...