Gå til innhold

Dæsken for en lønnsforskjell på privat og kommunal bhg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk tilbud om jobb i kommunal bhg, men bare 80%. Så fikk jeg også tilbud om jobb i privat bhg (Trygge Barnehager) og da 100% stilling. Men nå ser jeg at jeg ifølge arbeidsavtalen med den private bhg tjener 40.000kr mindre pr år enn i kommunal bhg. De hadde en annen regnemåte i private bhg til å regne ut annsinitet. I kommunen ligger jeg på topp ansinitet, mens i privat bhg har de regnet den til 6år. Grøss så irriterende.

Har aldri vært klar over at det er slik. Trodde det skulle være mer attraktivt å jobbe i privat bhg enn kommunal, men det er det jo ikke nå for meg iallefall.

Skrevet

Regner med at du da sier ja til jobben i den kommunale barnehagen....

Skrevet

Nei, for seint. Uansett så får jeg jo se lillegutten min flere ganger pr dag nå når jeg skal jobbe i samme bhg som han går i. Penger er ikke alt... Får se senere når han er vandt med å gå i bhg om jeg søker jobb i en kommunal bhg. Var bare så forskrekket i dag da jeg åpnet konvolutten med arbeidsavtalen i og så DEN forskjellen. Hadde ikke drømt om det.

Skrevet

Er ikke slik over alt da. Jeg gikk fra kommunal til privat barnehage og tjener bedre i den private barnehagen.

Kommer kanskje litt an på hvor i landet man jobber?

Skrevet

Sjekk om det er en PBL- bhg. I så fall er det bare å sjekke om de har regnet riktig... Det meste av sånne ting kan du finne i tariffavtalen. Ansinnitet tror jeg regnes med ett år pr. hver 1. mai. Dvs at dersom du begynte å jobbe for første gang 30. apr -07, har du 1 års ansinnitet fra 1. mai -07. Det er noe sånt vilt noe, men ble litt usikker plutselig... Litt lenge sykemeldt + ammetåke... c",)

Trodde nemlig at de private lå litt høyere enn de kommunale...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...