Gå til innhold

Ja, der slo kvalmen til...-over alle odds!


Engel, skatt og lite frø.

Anbefalte innlegg

Blomstene langs E6 fikk seg en lite hyggelig overraskelse i går, gitt.

 

Jeg er uteselger og kjører mye bil. Det er jammen godt at det faktisk går ann å stoppe nesten hvor som helst. Bare inni oslo sentrum at det er litt dritt...;)Har ikke følt meg noe uggen før i går, men nå er jeg ikke annet enn skikkelig dårlig. Jeg starter ferie neste uke, så nå er det bare å holde ut. Jeg vil ikke sykmelde meg!

 

Noen som har erfaring m reisesyketabletter eller ingefærtabletter? Eller noe annet som virker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er i uke 7 nå i dag, så det blir vel noen uker med spy i ferien også tenker jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ingefærtabeletter, og synes de virker hvis man er småuggen. vet ikke hvor vidt de virker dersom man er skikkelig kvalm allerede. Ellers har jeg forsøkt sånn sea band, sånne armbånd som skal ligge på et el annet akupunkturpunkt som lindrer kvalme, men jeg merket dessverre ingen virkning av det. selv tar jeg ikke reisesyketabeletter, fordi de er motstridende meninger om hvorvidt de kan påvirke fosteret.. noen leger sier kjør på, mens andre sier at de ikke ville tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i gjengen =) Jeg bruker postafen, reisesyketabletter, man ska l høre med legen om man kan ta de, tror alle kan ta de bare med måte. Prøver å bare ta en annenhver dag eller hver tredje dag, men hjelper jo ikke så mye da da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært til akupunktør mot kvalme. Fikk råd om å spise hasselnøtter eller cashewnøtter. Er ikke kvalm nå, aner ikke om det er akupunkturen, nøttene eller alminnelige variasjoner i allmenntilstanden som slår inn, men deilig med litt pusterom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, takk for tips! Jeg har skapet full av hasselnøtter. Så de blir med meg på jobb i morgen i allefall;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor tidlig begynte kvalmen hos dere? Bare litt nysgjerrig eg, håper eg slipper, men sjansene er vel ganske små...bare 3 uker på vei her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvalmen startet så smått i slutten av uke 8. Et lite snev. Slo til for fullt denne uka. Mandag lå jeg flat! Er 9+5 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ingefærtabletter og det funka veldig fint når jeg bare var litt kvalm, men når jeg var veldig kvalm var det helt forferdelig å ta det. Lukta og smakte helt forferdelig. Kvalmen kom vel i uke 7 og var ille en ukes tid, nå er jeg i uke 9 og er bare litt småuggen. Håper det varer og at det ikke blir verre igjen:) Har ikke kastet opp enda! Lykke til, håper du finner noe som virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

redigerer meg sjøl litt, er visst i uke 5, litt forvirra med reknemåtene her...da kan eg vel glede meg til ferie i praha med kvalme da? :P drar om 4 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du skal vel ikke se bort i fra det. Men det ser jo ut som at kvalme er veldig individuelt. Er nå i uke 7 (i dag) Har bare vært småuggen få ganger i dag. Men det gir seg så fort jeg spiser, så nå spiser jeg lite og ofte. Eller lite og hele tiden som sambo sier;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært gravid to ganger og har ikke kastet opp, men vært mye småkvalm i ukesvis. Det her hjulpet å spise veldig ofte, kvalmen hang som regel sammen med sult hos meg. Men det er jo individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm idag, venter besøk og skal liksom rydde og vaske her, hadde ikke tenkt å avsløre at eg er gravid ennå. Eg er jo bare i 5.uka, er ikkje det litt tidlig å få kvalmen på besøk? :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...