Gå til innhold

Noen her som har hatt tette eggledere og fjernet dem, for så å bli gravid???

Tullemor1 & Gullemitt :-)

Anbefalte innlegg

Skal nå til utredning etter 3 mislykkede forsøk i Danmark ivf.

Har tette eggledere, og lurer på om de er væskefylte eller ikke så dette skal de vel finne ut av på utredningen...

Er det noen her som har fjernet dem for så å bli gravide?? er det håp??

Fortsetter under...

jeg hadde både tette og defekte egglederer

fikk fjernet de etter 1 ivf og ble gravid på 5 ivf, så håp finnes det så absolutt

det tok litt lang tid pga antall egg og kvalitet - ikke av den beste for å si det sånn

men jeg hadde ikke hatt noen sjanse hadde jeg ikke fjernet de da jeg hadde en kronisk betennelse i de som lekket ut væske som igjen rant ned i livmoren og hindret egg i å feste seg

Hei Tullemor:)

Neida, det var ikke vondt i det hele tatt.

Selve operasjonene blir jo utført i narkose.

Har du tatt lap? Lap er verre for å si det sånn.... Jeg har hatt 2 lap og en fjerning av egglederer og jeg ville valgt det siste igjen.

Fikk sykemelding for 1 uke, men hadde strengt tatt ikke behov for det.

Men der vil vel folk være forskjellige som med alt annet..

Inngrepet tar bare en liten time og er veldig enkelt. De lager 2 små snitt, 1 på hver side helt nederst ved lysken vet du.... Så går de også inn ved navlen slik som ved lap.

Egglederene bli brent av nede ved livmoren og tatt ut.

Ikke en stor sak i det hele tatt.

Det jeg slet mest med i ettertid var jo at en blir steril... Men jeg hadde ikke noe valg. Ville jeg ha baby, så måtte de fjernes. Litt tragi/komisk da. Altså å måtte sterilisere seg for å kunne bli gravid......ehe :-/

Men nå kommer skatten min om 49 dager og alle de tankene er borte for alltid:)

Tenk på det og hør med legene og hva de har å si. Anbefaler de deg at de fjernes, enten en eller begge, så skal jeg love deg at det er og absolutt vil bli verdt det.

Lykke til videre! :o)

Annonse

Hei :)

Ja jeg fikk fjernet en eggleder (satt et foster der i januar...)

Den ble fjernet ved vanlig laparaskopi. 2 små arr i tillegg til det i navlen.

Er ikke vondt ved selve operasjonen, men man kjenner jo litt etterpå (mest luftsmerter egentlig).

Da den var borte ble jeg gravid på 1 forsøk (1.eggløsning) etter operasjonen!! Til og med på den siden jeg ikke hadde eggleder på! (egget ble fanget opp av den ene egglederen jeg har....)

Så det ER håp, ja, det er jeg et levende bevis på :)

Hvis du likevel skal inn til laparaskopi, og har tette eggledere, ville jeg helt klart bedt dem fjerne det som ikke fungerer! Man har uansett ikke behov for å ha tette eggledere...... Og om de bare fører krøll med seg, er det bare å få de bort!!

Lykke til videre :)

Alt er bra med både meg og den lille :)

Så bra at du skal på utredning!! Ønsker deg lykke til og tvi tvi, nå er det snart DIN tur!!!!

Riktig god sommer :):)

*Drysser babystøv*

*******************************************************************************'

Klem

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...