Gå til innhold

Hjelp...hvordan skal vi prioritere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er allergisk for midd/husstøv og vinteren med tøytørking inne og fuktig luft ble helt sinnsykt syk i fjor...har da funnet en del ting som vi burde gjøre før vinteren slår inn over oss igjen, men vi får jo ikke penger til alt...så dere som er allergiske el har peiling på noen annen måte...

1. Ny sofa, i skinn i stedet for stoff, den er nok stappfull av midd!

2. Ny seng av samme grunner, skal ha middtrekk på den fra starten

3. Ny støvsuger som virkelig tar all dritten som er i lufta...hvordan støvsuger blir det...sentralstøvsuger? Kan man ha det i blokk?

4. Tørketrommel. For å slippe den fukten som skaper mye av de optimale forholdene for midd.

Kan kanskje få brukt 10 000 før vinteren på slike ting...

Skrevet

Jeg har ikke peil, men det første jeg tenkte var at da hadde jge kjøpt ny skikkelig støvsuger og tøreketrommel.

Klesvask blir det jo så mye av, så den sier seg selv hvorfor.

Med en skikkelig støvsuger får du i tilegg også støvsugd sofaen og senga greit, så kan de tas etterhvert.

Skrevet

Ja har tenkt litt sånn i de baner selv...at det blir jo og mindre midd av at lufta blir mindre fuktig og så kan støvsugeren ta seg av en del og..

Skrevet

ja enig i den at støvsuger og tørketrommel vil hjelpe endel.. Dere kunne jo f.eks ha leid en sånn ..eh...herregud det står helt stille..hehe.. sånn damprense-ting om du skjønner hvor jeg skal hen..hehe.. å få tatt den på senga og sofaen en gang for å få vekk det værste der..? (vet de leier ut slike på obs-bygg butikker bl.a... hvertfall gjør de det her..)

Skrevet

jeg hadde ekstrem allergi når jeg var liten, og vi fikk støtte for at vi skulle få råd til å fikse det levelig for meg.. hadde akkurat bygget hus, og tepper på alle rom utenom bad og kjøkken(80 tallet)... jeg ville prioritert seng, eller støvsuger så du kan få støvsugd seng og sofa ordentlig... tørketrommel ville jeg venta med, eller kjøpt en billig/brukt..

men det er min mening da...

men du har ikke mulighet for støtte du da? tror det er lege som søker til trygdekontoret.

Skrevet

Nix...er nok desverre bare barn som kan få det...dessuten er det såpass vanskelig å bevise seg syk pga allergi har jeg hørt. Har renset sofaen...men så lenge lufta er fuktig setter jo den midd dritten seg igjen med en gang! Har fått litt bedre ventilasjon her...bor i betong blokk så det kan bli tett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...