Gå til innhold

Da har jeg vært på tidlig UL...skuffet nå (litt langt)


Skuddårsmamma=)

Anbefalte innlegg

Var til legen i går og fikk undersøkt størrelsen på livmoren og han antydet at jeg kunne være 8 uker+ på vei. Siden jeg ikke har hatt mensen siden jeg sluttet på p-piller i slutten av februar, ville han sende meg til tidlig UL for å finne ut helt sikkert hvor langt jeg hadde kommet. Har nettopp kommet fra gynekologen nå, og er lei meg og skuffet. Han kunne kun se plommesekken, og ikke noe foster. Han mente jeg kun er 3-4 uker på vei. Jeg får det ikke helt til å stemme, da jeg har hatt symptomer en god stund, og testet veldig sterkt positivt på CB tester for 7 dager siden (både morgenurin+på kvelden). Jeg var så sikker på at jeg skulle få sett den lille i dag, og er derfor veldig skuffet. Bekymringene øker på også kjenner jeg, er jo kommet så kort så mye kan skje enda. Skjønner jeg ikke bør tenke negativt, og heller bare glede meg over at jeg er gravid. Men akkurat nå er det litt vanskelig! Håper alt står bra til der inne i magen min, og at jeg vil se et hjerte slå om ikke så alt for lenge.

 

Noen som har opplevd lignende? Trodde ikke CB testene slo ut så sterkt i uke 2-3 jeg... Erfaringer noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk samme beskjed om at fosteret var max 3-4 uker ingen hjerteaktivitet. En uke senere ble jeg flyttet frem 2 uker på ult lyd, og det var da hjerteaktivitet. Veldig frusterende å få sånne beskjeder. Nå er 25 uker på vei, og ultlyd termin stemmer med menstermin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar. Det er bare så synd at jeg ikke skal på ny UL før den 30 juli! Synes det er lenge til, ferietiden starter nå for de fleste-desverre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk samme beskjeden i går på UL, og fikk ny time om 10 dager.

 

hadde en skikkelig elendig lege som først sa det ikke var noenting,men så fant han visst noe likevell.... så ser frem til neste runde og håper vi finner noe som banker da...

 

30 juli er veldig lenge til, men om du skulle få blødinger så hiv deg til legevaken og krev å få en UL, så får du jo sjekket det evt litt før...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

 

P-piller kan virkelig rote til mens sykluser når man slutter på de. Så det er ikke sikkert du er lenger på vei enn 3-4 uker.

 

Få ny UL om en uke eller to..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

De så ikke noe mer hos meg når jeg var på UL i uke 5+4, men når jeg kom tilbake 6+4 så de et hjerte som banket. Så kan jo være du er 5 uker å noe? Stemmer jo mere det med når du testet :-)

 

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de så bare anlegg til veldig tidlig graviditet hos meg i uke 5+3., Skal tilbake når jeg etter mine veldig nøyaktige beregninger er 7+3. (Vet eksakt nå El var)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen! Ser litt lysere på det nå, men får det fortsatt ikke til å stemme helt! Men det viktigste er jo at spiren er der og blir der! Skal prøve å få meg en UL om ikke lenge en annen plass, klarer ikke vente i 5 uker!

 

Lykke til vidre til alle dere! Er så godt å ha noen å dele dise tankene og bekymringene med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt legen jeg, å spurt om det var mulig å komme på UL litt før? Urimelig at du skal gå så lenge å vente. Å får du det ikke, så ville jeg vel gått til en privat om det var meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ringe med en gang i morgen tidlig jeg. Var på privat klinikk på Ul i dag, men de stenger for sommeren. Valgte privat pga av venting på sykehuset. Men nå spørs det om jeg bare må få sendt henvisningen dit og få en time om 1-2 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde akkurat det samme, trodde jeg var mye lenger på vei.. Men viste seg at jeg var 5 og ikke 9 uker på vei.. Først trodde legen det var en SA, for han trodde ikke han så noe der inne på ul, men han tok blodprøver og jeg skulle komme tilbake etter en uke. Etter den uken kunne han tydelig se et hjerte som banket - og vi ble veldig lettet..:) Men kjenner til skuffelsen over å være så mye kortere på vei enn du trodde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...