Gå til innhold

Han blir aldri mett!

Anbefalte innlegg

lillegutten min er 4 uker nå, og det virker som om han aldri blir fornøyd. han kan ligge 30 min på hver pupp uten å slippe selv... suger ikke konstant, men hvis jeg prøver å ta ut puppen begynner han å nisuge igjen.

jeg må nesten alltid ta fra ham puppen, for jeg får så vondt. det er litt vondt hele tiden, men det blir så vondt at jeg ikke klarer det, sitter nesten og gråter... når jeg tar ham bort fra puppen begynner han å søke med en gang, og suger på alt han får tak i...

han tar smokken i blant, men virker ikke helt fornøyd med den, og begynner å skrike etter puppen. får så utrolig dårlig samvittighet når jeg tar fra ham puppen, og da får han vel ikke den fete melka på slutten heller?

uff, er så sliten nå, har nesten bare lyst til å slutte med hele amminga, det tar all tid og krefter.... han har lagt på seg fint til nå, har ikke veid ham på noen uker, men jeg ser jo at han har lagt å seg en del...

Noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre??? er det helt grusomt å ta fra ham puppen? han kan jo ikke suge døgnet rundt heller?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9689412-han-blir-aldri-mett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å drikke havresuppe eller spise havregrynsgrøt? Det gjør i hvert fall at jeg produserer mer og feitere melk. Tror det er ganske vanlig at de spiser ofte når de er så små. Den fete melka tror jeg kommer allerede etter 10-15 minutter. Mye bra informasjon på ammehjelpen.no, men det har du kanskje lest allerede? Prøv også å forandre ammestilling, ligge, sitte, tvillinggrep etc. sånn blir det litt ulik belasting på brystvorta hver gang. Håper det går bedre snart for dere!

Kjenner meg sånn igjen i det du skriver!! Jenta mi er nå 7 uker og jeg hadde det på akkurat samme måte som deg. Hun ville ligge der konstant! Jeg ammet flere timer i strekk, dag og kveld....Jeg trodde jeg ikke hadde nok melk og det var utrolig fortvilende, for jeg ville så gjerne amme leenge. En kveld sendte jeg samboeren på bensinstasjonen etter Nan, for jeg var helt fra meg, bare gråt og syntes synd på henne. Heldigvis hadde de ikke Nan der, og dagen etter kom helsesøster på besøk og beroliget meg med at jenta la fint på seg og hun mente jeg hadde mere enn nok melk, siden hun også har et par bæsjebleier om dagen og tisser mye.

Så småe beibier har et stort kontakt behov. Det er ikke bare mat i den puppen, det er kos, trygghet, det lukter så godt av mamma og det er varmt og deilig å ligge der! Hvis du klarer det for smertene så hold ut!!!

Tenk på at dette er jobben din nå. Drit i alt annet som middag og støv. Jeg holdt ut og er glad for det nå. Jeg sitter fortsatt å ammer i lange perioder i strekk nå for tiden, mest om kvelden, men jeg er innstilt på det og jeg merket psyken har så utrolig mye å si!!

Det er det beste vi kan gjøre for barna våre nå.

Håper det går bra for deg, IKKE GI OPP! :)

min lille er også sånn, han vil helst bare ligge å kose på puppen. men begynner å nisuge hvis jeg prøver å ta ham bort. men jeg har slitt med blødende brystvorter, som nå endelig etter ei uke med bare pumping har grodd. så nå får han ligge bare 15 min to ganger om dagen på hver pupp så huden får herdes litt. men han er bare 2 uker så var redd for å ødelegge for amminga hvis jeg ga han smokk. han får melk i fra kopp, men da får han ikke stimulert sugebehovet og de vil jo suge på alt disse små. så han får suge på lillefingeren til mamma å er storfornøyd med det :-) er han sulten så blir han sint da det ikke kommer noe utav fingeren hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...