Gå til innhold

Tror jeg har hatt en MA:(


Sannamor ;)Fødeklar:)

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd idag,nesten 3 uker siden sist. Da jeg var der forrige gang,kunne hun kun bekrefte en graviditet.,man kunne ikke se noe. Hcg nivået mitt steg veldig bra,så vi var sikre på at det var veldig tidelig i svangerskapet. Når jeg var der idag,kunne vi se en liten "reke på ca 14mm. Men hjertet slo ikke,og det ble målt til og være ca 7 uker. Tok nye hcg prøver istad,Får bare vente og se. Jeg forbreder meg på og inn på sykehuset til fredag,for og ta en utskapning. Reiser til hellas neste torsdag,vil så gjerne vite før jeg drar,stiger hcg nivået kjempefint disse dagene,kan man jo ikke ta utskrapning. Er det noen som har opplevd dette????

 

Klemmer fra meg:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får håpe det viser seg å være liv da!!! Når min MA ble oppdaget var det ikke tvil for jeg skulle da være i uke 13. Men hvis du er 7 uker på vei, er det ikke da ca hjertet skal begynne å slå? Kanskje du er akkurat litt for tidlig ute? Men dette vet jo selvsagt legene mest om. Håper det beste for deg i hvertfall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg hører egentlig til 2. trimester, men har selv opplevd MA. Her også i uke 13 så da var det ikke tvil. Men på grunn av at jeg gikk gjennom en MA under forje graviditet fikk jeg god oppfølging denne gangen med tidlige ul, en i uke 7 og en i uke 10, etter min beregning.. I følge legen som jeg gikk til var jeg ikke komt så langt som jeg selv trodde og som har vist seg i etterkant. Legen fortalte oss da at når det var så tidlig kunne det være vanskelig å si nøyaktig hvor langt man var på vei. Det kan derfor være at det likevel er så tidlig at hjertet ikke har begynnt å slå enda. Alt skjer heller ikke etter boka, husk det! Det er sånn ca beregninger om når det og det skjer.

 

Jeg håper alt er bra og vil bare ønske deg lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På besøk fra 2 trimester,så trist å høre at dere ar hatt en MA,jeg hadde selv en i feb,oppdaget i uke 12,dødt siden uke 9,så der var det ingen tvil. Ble gravid etter 1 mens og er nå 14+5,har hatt 4 ultralyder pga blødninger og at jeg har epilepsi,sist ul var jeg 13+0 i følge meg men 13+4 ifølge ul,så nå ser det ut som det går bra denne gangen,skal på ny ul på mandag pga epilepsi og skal ha den ordinære 13 juli,så jeg blir fulgt bra opp og har vært deilig med alle ul,har trengt det for å roe meg ned.

 

Håper virkelig det går bra med dere tilslutt,og håper at HI ikke har hatt en MA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertet begynner å slå i uke 7, så slapp av og ta det med ro. Min jordmor sa at HCG nivået synker/forsvinner kjapt når man mister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertet begynner å slå tidlig uke 5.. jeg var på ul i uke 5+0, og da var reka 4,2 mm og det var hjerteaktivitet.. Ikke menigen og skremme eller noe nå, men blir litt frustrert når jeg ser at du mottar "feilinformasjon" fra andre..

 

Men slapp helt av, og vent til neste ul :D Det såt helt sikkert bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som nevnt tidligere her, så kommer det vel veldig ann på apparatet som er brukt og det kan også variere fra person til person hvor tidlig en ser hjerteaktivitet. Har lest om mange her som ikke ser det så tidlig som 5+0, men som er inne ltil ultralyd litt senere og får se hjertet da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar:)

Tenkte jeg skulle ringe fastlegen min og fortelle sistorien (jeg har vært på privat ul) Så kanskje han kan få en rask henvisning på sykehuset. Hun andre virker så usikker,sier nesten ingen ting. Litt kjekt og få greie på om det er en ma,reiser jo om en uke. Hvis det er en ma,vil jeg gjerne bli ferdig med utskapning før vi reiser til hellas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...