Gå til innhold

Prevensjon for kun å bruke en ukes tid??

Anbefalte innlegg

Fins det noen type prevensjon man kan bruke i kun en uke? Jeg har ikke lyst på noe man trenger å bruke fast da jeg er alene for tiden. Men jeg trenger noe for en ukes tid til høsten. Fins det noe? Må selvsagt være helt sikkert da.... Jeg vet bare om ting man må bruke fast....

Fortsetter under...

Tror ikke det finnes prevensjonsmidler annet en kondomer som bare brukes i en uke. Hormonell prevensjon skal man begynne med på menstruasjonens første dag, det blir nok for omstendelig. Spiral virker jo fra første dag, men du hadde sikkert ikke planer om en tur til gynekologen for å legge inn spiral, og ha den der i en uke. Dessuten er det gode sjanser for at du ville blø mer eller mindre hele uka. Før hadde man pessar. Det hadde sikkert vært perfekt for deg. Det brukes jo bare ved behov, akkurat som kondom, men nå hører jeg at det ikke er å få tak i lenger?!?

Hmm... Kanskje jeg bare burde begynne på p-piller.. Men de kan man vel ikke ta når man ammer??Og hvis noen tenker det er uansvarlig å ikke ville bruke kondom, så kan jeg jo nevne at det er kjæresten min(og faren til sønnen min) jeg skal besøke ;-) For tiden et veldig avstandsforhold, så jeg ser han såpass sjelden at jeg regnes som alenemor.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...