Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bare lurer, siden jeg har brukt såpass lang tid på å bli gravid, fått konstantert at jeg ikke har eggløsning, og får Pergotime for det, men det setter jo andre spørsmål i hodet da, kanskje det er noe mer som ikke stemmer der inne..?

Har vært hos to forskjellige, som har sagt at det ser fint ut, men dette var FØR jeg fant ut at jeg ikke har eggløsning. Kan det alikevel være noe galt der inne, tro?

Fortsetter under...

Eg fikk det bekrefta fra gynekolog da ho tok en slags ultralyd der inne ihvertfall. Det er ganske lett å se dersom du har "polycystiske eggstokker" fordi "poly" betyr "mange", de som har pcos har enten veldig mange cycter/eggposer i en eggstokk (eller begge) eller eggstokkene betydelig forstørra iforhold til normalen. Så ja, de kan se det ganske lett... hvis de sier det ser fint ut, så er det nok grunn til å tro på de :)

PCO finner man ut ved ultralyd, men PCOS er en mye hissigere variant hvor man må sjekke hormonverdier gjennom blodprøve. Dette kan altså ikke ses ved bare en GU.

Overvekt kan komme av langt flere årsaker enn PCOS , derfor kan ikke det ses på som et symptom alene sammen med cyster.

Jeg får svar på PCOS prøven min i morgen.. Krysser fingrene for at det ikke er det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...