Gå til innhold

Bruker dere gravidebelte!?


Mamma'n til Martin & Mille :)

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kanskje skulle kjøpe et sånnt belte, er 9+2 idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tenkt på å kjøpe et jeg også, men har liksom ikke blitt enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et gravidbelte da jeg var ca 10 uker på vei. Deilig å slippe at bilbeltet gnager i magen + er visst anbefalt fra 2. mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen - hvordan går det med deg? skal vel skart bytte tri. du nå ??=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter hva legen sa, så skal jeg vel bytte i dag eller i morgen, men venter til neste uke jeg.. så kjipt å bli satt tilbake liksom..

Ellers er alt bare bra.. Sover og spiser.. hihi.. Og med deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke helt bestemt meg for om jeg skal ha eller ikke. Ikke før det evt blit ubehagelig med vanlig ihvertfall, er 8+2 i dag så det blir ikke med det første.

Har lest at flere synes det er litt "vanskeligere" å komme inni og samboeren min er redd for at det kan være vanskeligere å komme ut av også hvis rask evakuering er nødvendig. Noen med tanker om dette? Vil ikke risikere å sitte fast i en brennende bil f.eks. (Jeg er sikkert litt hysterisk nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge en artikkel om forskningen på området (som samboeren min fant forleden, men som jeg ikke finner nå) er det ikke noe som tyder på at man trenger bilbelte for gravide, så lenge man bruker det vanlige beltet riktig. Man skal visstnok legge det vanlige beltet under magen,, altså så lavt som mulig, og så rundt magen og mellom puppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går for denne jeg også

vanlig bilbelte

ett av argumentene fra selger av gravid belte er at gravide syns det er så ekkelt og bruke bilbelte at de dropper det, og med ett slikt bruker men det

syns det er ett dårlig argument jeg da

har brukt vanlig belte de to gangene før også

man dropper det da ikke av bekvemmelighetshensyn

trafikk sikkerhet går foran komfort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånt belte, men har ikke begynt å bruke det ennå. Da vil jo også alle oppdage at jeg er gravid (c: De i trygg trafikk sier at beltene har liten effekt. Det aller viktigste er at man alltid strammer beltet så godt man kan, også ikke-gravide, og drar det så langt ned som mulig. En kollisjon er farlig for foster uansett. Er forresten ikke noe vanskelig å få av eller på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker dette. En jeg kjenner krasjet gravid og mistet, noe hun trolig ikke ville gjort med et gravid-belte.

Tørr du ta sjansen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem har kommet med påstanden om at hun trolig ikke ville gjort det med ett slikt belte?

ikke trygg trafikk hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nurk i magen.

Ved en kollisjon blir jeg med mine 60 kilo rundt 3 tonn eller noe sånn. Jeg er bare 9 uker og fosteret ligger langt nede. Ser ikke helt at det vil være stor forskjell ennå om jeg drar beltet langt ned og drar det ned med gravid beltet mitt når man kolliderer. Er bare en strikk som drar ned;) Kommer til å bruke det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...