Gå til innhold

Hjelp meg litt a' damer.....


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg må ta et grep om vekta mi og gjøre noe med det. Lurer bare litt på hvilken vei jeg skal gå.....

 

Jeg har tidligere gått på Grete Roede og gikk ned endel kg på det.... problemet er bare at de kiloene har sneket seg raskt på igjen etter at jeg sluttet....

 

Jeg har også prøvd Reductil (med resept fra lege) men jeg taklet ikke bivirkningene og synes ikke jeg hadde noe god effekt av de heller..... Ble nesten mer en hvilepute for meg....

 

Har et par stykker på jobben som har gått ned mye (!) på lavkarbo. dietter. Lurer veldig på om jeg også skal prøve dette.

Føler at det kan bli et litt "unaturlig" kosthold for meg, men er det så effektivt som det virker å være, så er jeg villig til å ofre det "trauste" kostholdet mitt....

 

Mitt spm. til dere damer blir derfor.... Hva skal jeg velge..??.. Noen med erfaringer eller bare sterke meninger rundt dette?? Alternativet er altså lavkcal som i Grete Roede (som jeg jo VET at funker) eller lavkarbo. ..??

 

Takknemlig for ALLE innspill :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror man blir råtten innvendig av å bare spise kjøtt og fett. Og dessuten er ketolyse en kriseprosess startet av kroppen for å lage nok sukker til at man greier å holde hjernen i gang. Men saken er at disse og spiser lite kcal om dagen. Når du spiser så mektig mat orker du ikke store mengdene.

 

Jeg er for GR. Men jeg er mot kur. Tenk hele livet ditt. Hva kan du leve med. Kan du leve med å bare spise selleri som snacks? Helt uten pizza osv? Jeg kan ikke. Derfor har jeg en dag i uka hvor jeg skeier ut. Lørdag. Da spiser jeg kosemat og godis. Og jeg drikker vin hver fredag og lørdag, men frdag prøver jeg å holde meg innenfor rammene for kcal. For å gå ned i vekt ligger jeg på 1250 kcal om dagen, og min 10 trimpoeng i uka. Og fri flyt på lørdag. Dette har gitt meg en nedgang på gjennomsnittlig 900 gram i uka. Og det er jeg fornøyd med. Jeg går ikke på kurs bruker vektklubben.no og slankenett.no Har fine motivasjonsvenner på begge stedene.

 

Og jeg ser for meg at når jeg er ferdig med å gå ned i vekt skal jeg fortsatt ha bare en kosedag i uka.Dersom planen din er å gå ned for å spise som før så kan du jo bare spare deg bryet? Bruk tiden hvor du går ned i vekt til å etablere nye vaner og bli kvitt de gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...