Gå til innhold

Ks på haukeland?

OnlyMe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om i det hele tatt er noen som får der!Så regner med at OM det er noen, så må de finnes her inne. Er jo KUN hvis de må at de gjør det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg fikk haste ks med forrige mann på haukeland. Har et komplisert svangerskap denne gangen også, men de vil ikke love hverken det ene eller andre. Har skjønt at de er veldig opptatt av naturlige fødsler for tiden der oppe... Håper på svar denne uken.

• 1 måned senere...
Skrevet

jeg har planlagt ks på haukeland i oktober. Hadde en veldig komplisert fødsel sist.( fostervannsemboli i lungen og dic).

Var ingen problem å få det igjennom. Var på samtale der i uke 23 og jeg sa da at jeg ønsket ks. Det var ingen problem. Fikk datoen i posten en uke senere.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei!

Mine tre gutter er alle tatt med keisersnitt på Haukeland. Nå hadde jeg kompliserte svangerskap med de 2 første og der ble det hastesnitt. Med tredje fikk jeg ikke føde vanlig p.g.a de to foregående snittene. Jeg gråt mine modige tårer for å prøve å få føde vanlig, men det tok de ikke hensyn til.

Men jeg har sett umenneskelige vurderinger der ja. Mens jeg lå på OBS posten på KK, ble min "romvenninde" tvunget til fødsel. Hun hadde sterk fødsels angst pga 2 tøffe foregående fødsler, med mange timer med rier og stopp. Etter 1 1/2 døgn klarte hun ikke mer og svimet av. Da måtte de ta keisersnitt for å redde barnet.

Legene mente det ikke var god nok grunn til KS i det tredje svangerskapet. Vaginalt var det beste

De satte igang fødselen pga sv.forgiftning og det gikk 2 døgn før ting begynnte å skje. Fødsel nr 3 ble lik nr 2. Hun svimte nesten av pga utmattelse etter lang tid med utholdelige smerter og de måtte igjen ta keisersnitt for å redde barnet. Barnet var stresset og pustet nesten ikke, men det gikk jo bra til slutt.

Jeg hørte også mange andre som ble nektet. For meg er det uforståelig at de kan være så vanskelige. La oss velge selv sier nå jeg. Det er jo vi som skal ha de ut. Jeg ville føde normalt og fikk aldri muligheten noe som for meg alltid vil være et savn. Jeg fikk ikke barna mine i armene før etter flere timer.

Men jeg har full forståelse for de som vil velge KS i stedet.

Skrevet

jeg ble selv født ved keisersnitt på haukeland, men det var bare såvidt jeg overlevde.. de presset min mor til å føde vanlig, men hun kjennte at det var noe som ikke stemte og jeg satt fast, og de styrte på lenge og dyttet i meg og ikke før hjertelyden forsvant helt ble det bestemt hastesnitt......men det er jo 25 år siden da, men det er nok litt den holdningen de har der, at du helst skal føde naturlig..

Skrevet

Jeg har født to ganger på Haukeland. Den første fødselen ble i journalen omtalt som komplisert, selv vil jeg kallen den grusom. "Heldigvis" oppstod det komlikasjoner som gjorde at det ble planlagt keisersnitt ved den siste fødselen.

Legen min mente det ikke burde være noe problem å få keisersnitt på Haukeland neste gang, om jeg skulle finne ut at jeg ville ha flere barn. Hun mente at de ikke var fullt så restriktive nå lenger. Men ut i fra det jeg leser her lurer jeg nå litt på om hun har rett..

Tror ikke jeg skal ha flere barn nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...