Gå til innhold

Merke klærene med navn når de skal begynne i bhg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

www.navnelapper.no.

Der var jeg og bestilte både navnelapper til å stryke på klærne og lapper til å klistre på.

Ellers har jeg tenkt å kjøpe vannfast tusj så jeg kan skrive navnet på småklærne som jeg ikke får strykelappene på.

Samme som ovenfor. Her merkes ALT med stryke på merker, klistre merker eller med tekstil penn. Barnehagen sendte med reklame fra navnelapper.no i info brevet vi fikk for ikke lenge siden.

Jeg har påstrykbare navnelapper fra askeladden, og de er jo fine.

Men så kjøpte jeg en tusj spesielt for merking av tøy, "edding 8040, laundry marker".

Så mye mer lettvint! Jeg skriver på en av lappene som fins i alle plagg, eller så er det bare å skrive hvor stoffet ligger dobbelt, så ikke tusjen går gjennom tøyet. Den skal tåle 90 graders vask, så denne må oppbevares utenfor rekkevidde av små barn... Inni sokker og lignende er det ikke så kjekt med navnlapper uansett. Hadde jeg prøvd tusjen først, hadde jeg spart meg pengene for påstrykbare lapper, absolutt. Den er min beste venn! he, he.

Annonse

Eg bruker tag-it. Det er tøylapper (som egentlig skal sys på), og plaststifter til å feste med. Veeeeldig enkelt og greit, og slepper å rote fram strykebord og styr. Merker nye klær før eg slenger dei i vaskemaskinen, men har og merket klær mens ungene har dei på. Genial oppfinnelse. Bruker navnelappene omigjen, trenger bare nye tag-it.

Bestiller på www.sabo.no

• 3 uker senere...

Jeg har bestillt på Markmaster.no, både lapper som strykes på, og klistrelapper til feks. matbokser.

Sitter kjempegodt, 10 års granti på strykelappene, og klistrelappene tåler oppvaskmaskin.

Nå gjenstår det bare å få merket alt før barnehageoppstart i august.....

bare husk å merk BEGGE sokkene...;)

merk klærne FØR dere tar de med i barnehagen..

Ikke bare gi beskjed til ansatte om at barnet ditt har fått nye klær..

Er mange barn og mye klær i omløp i en barnehage.. og ikke lett for de ansatte og holde styr på alt! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...