**synne** Skrevet 25. juni 2007 #1 Del Skrevet 25. juni 2007 Ja, det ble en lang dag. En kjekk dag. En slitsom dag. En fin dag. Dagen begynte med at jeg og svigerfar reiste til festlokalene og la pålegg på fat. Var der en drøy time. Så var det hjem og stelle meg og ungene. Få på finklær. Av gårde til kirka, og fikk dåpskjole på gutten. Han sov helt til siste salmen. Tre dåpsbarn, ikke en eneste lyd fra noen av de!! Etter gudstjenesten kledde jeg av Sindre dåpskjolen, mens gubben fulgte de andre ut. Når jeg kommer ut, og ungene er i bilen, setter gubben seg inn og begynner å hulke. Snuppa var 5 cm fra å bli påkjørt ute på parkeringsplassen!!! Heldigvis hadde ene onkelen kasta seg fram og fikk dratt henne vekk, gubben rakk å sparke til bilen for å få den til å stoppe. Det gikk heldigvis bra! -Men gamle kvinnfolk bør holde seg utav førersetet!!! (mannfolk og, for den saks skyld...) Så kom vi oss omsider fram til festlokalet. Der var det for min del rett inn på kjøkkenet for å lage ferdig salat, sette maten på bordet... Så var det en time med spising. Jeg og svigerfar tok oss av påfyll etterhvert. Etter maten var det rydde ut av salen, få maten i kjøleskap, pynte ferdig to kaker, vaske opp, sette kakene fram, lage fruktfat... Og så var det gaveåpning, og så var det kakespising... Ja...og bildeposering, for så til slutt å vaske opp og ut av huset. Var vel hjemme i 18-tiden, og ferdig å rydde i kjøleskap osv ca 20.30... 21.30 la jeg meg... PUH! Fikk heldigvis mye hjelp til oppvask og utvask, og rydding av stoler og bord... Ellers hadde jeg nok stått der til langt over midnatt... Men alt arbeidet var verdt det. Fikk masse skryt for blomster (lagte buketter og borddekorasjoner selv), bordpynten, og maten (ikke minst -lagte den og selv)... Og for klærne mine.. hehe.. -Og selvfølgelig den nydelige gutten..hihi... I dag har vi hatt ikke mindre enn 3 resteselskap. Et til lunsj, et til middag, og et til kvelds. Og familien min reiste i 12-tiden, så hadde jo de til frokost og lusj også... Nå gleder jeg meg til en rolig morgendag... Han fikk mange flotte gaver. Gullkors, sølvarmbånd, bestikk, barnebibel, gyngehest (!), brodert aftenbønn, stålsparetraktor, dåpsrull, og enda litt til... Mye de tradisjonelle gavene... Mye fint! Ellers gikk jo hele lørdagen til å ordne til og bake/pynte kake også. I tillegg var vi i barneselskap midt på dagen til ene nabogutten. St.Hans ble feira på fredagen her i gata, så vi fikk med oss litt av den feiringen også. -Travel helg med andre ord! Fredagen ble min mor nesten innlagt på sykehus også! Så vi fikk tlf med beskjed om at de ikke kom i dåpen likevel... Legen hadde gitt mor en medisin hun ikke tålte, så måtte ha ambulanse og motgift og greier. Fant heldigvis utav det, og når hun fikk motgiften kom hun seg ganske raskt, så de kunne komme likevel. Men det ble jo litt dramatisk da.. Nå skal jeg straks rett i seng og sove som en stein! Nå er jeg sliten. Rett og slett... -Men fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
polarn & pyrene Skrevet 26. juni 2007 #2 Del Skrevet 26. juni 2007 Gratulerer med overstått dåp. Höres ut som dere har hatt en travel, men fin helg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 26. juni 2007 #3 Del Skrevet 26. juni 2007 Ja skjønte fort hva du mente med dramatisk - tok den ikke med det første. Hva som kunne være så dramatisk med å ha dåp.... Men alt gikk kjempe bra til slutt og når enden er god da er alt bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå