Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #1 Del Skrevet 25. juni 2007 Fødte for ett år siden, og fikk tilbake mensen i begynnelsen av mars. Menstruasjonene er blitt så svake nå etter siste fødsel. Det er nesten så jeg lurer på om blødningen virkelig var mensen, eller bare en blødning... Har brukt litt usikker prevensjon frem til nå, og har således hatt litt grunn til bekymring. Har også tatt noen graviditetstester for sikkerhets skyld, og alle har vært negative. Det som skjedde sist nå var at jeg skulle prøve å begynne på conludag minipiller på mensens første dag. Mensen kommer på syklusens 25. dag istedenfor 28. som forventet. Kan ikke huske å ha hatt så kort syklus på mange år. Og da var det etter p-pille stopp. Følte meg ikke sikker på at den vesle blødningen som startet torsdagsettermiddagen var mensen engang siden den kom så tidlig, tenkte kanskje det var en slags blødningsforstyrrelse. Fredagen fortsatte jeg å blø, og utover ettermiddagen blødde jeg ganske mye, deretter avtok blødningen igjen. Trengte ikke akkurat nattbind natt til lørdag... På lørdagen var blødningen svak og på søndagen nesten over. Idag mandag er hele affæren over. Mensen varte altså i 3 døgn, og var mye svakere enn hva jeg har pleid å ha hatt. Skjønner ikke dette her. Var det mensen, eller var det ikke det! Og når var egentlig mensens første dag? Det vil si iforhold til pillestart. Jeg tok første pille fredags kveld. Da hadde blødningen vart i ett drøyt døgn. Syntes ikke jeg kunne ta noen pille på torsdagen, siden jeg ikke følte meg sikker på at det var mensen... Men i pakningsvedlegget står det at man skal starte på mensens første dag, hvis man skal være sikker fra første pille. Er jeg det nå. Når man begynner å blø i 4-5 tida på ettermiddagen, er det da første mensendag, sånn i forhold til pillestart, eller er det like greit å starte dagen etter, med samme sikkerhet?? Er det forresten andre her som har pleid å ha mensen i 5-7 dager, med behov for hyppig skifte av bind, som plutselig bare har sparsommelig blødning i 3 dager?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9686762-svak-mens-og-conludag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå