Gå til innhold

Oppdatering fra meg,endelig bli tatt på alvor, hvorfor ikke tidligere...

Anbefalte innlegg

Ja endelig har jeg en god følelse med all denne prøvingen. For de som ikke kjenner meg, har jeg vært på ass befr i halvannet år, prøvd å få et søsken i 3 og et halvt år. Vi har en fra før,men etter exu har ikke noe skjedd. Vi har hatt 3 mislykkede forsøk v Ciconia Århus.

Det har vært vanskelig å stimulere meg, flere forsøk har blitt avbrutt. Medisineringen har blitt justert litt og litt. Fra 150 til 142 til 138osv, til slutt til 250.

Undersøkt litt rundt og nettop vært hos Hausken. Og endelig er det en lege som ser helheten i det hele. Han sa at flere av mine avbrutte forsøk i Danmark aldri skulle vært avbrutt.....og rart det har vært så små justeringer på medisinering. Han sier jeg er et typisk pco-tilfelle og vanskelig å stimulere. For hvert forsøk samler det seg opp mange egg i eggstokkene. Disse forsvinner ikke på slutten av mnd. For hver måned samler det seg opp nye g flere egg og til slutt er det mange egg, og mao dårlig kvalitet.

Har jo hele tiden syntes at det må gjøres noe pga de avbrutte forsøkene og er egnetlig ganske irritert på Ciconia at de aldri gjorde noe mer... Ingen prøver....ingen helhet....

Jeg skal nå bruke p-piller, metformin og reductil i 3mnd og så starte opp i oktober. Da skal eggstokkene mine være "rene og pene" og klar for et forsøk.

Var veldig fornøyd med Ciconia og de var veldig søte og hyggelige. Men at de ikke ser helheten, er skuffende.Lettere å se på dette i etterkant. Men vi betalte og kom dit, ikke samtaler ol og det å kunne se meg som person og hva som var best for akkurat meg. De færreste er helt normale og trenger individuell oppfølging.

Er nå super glad for at jeg er i trygge hender og virkelig blir tatt på alvor!!! Nå er det vår tur!!!

Klem

Fortsetter under...

Hei Brumm!

Jeg har jo også pcos og jeg reagerte dårlig på gonalen. St Olavs sa det skyldtes at jeg var insulinresistent og derfor måtte jeg opp i så høy dose som 300 IE.

De gav meg ikke opp, heldigvis.,, Jeg måtte stikke litt lenger enn normalt, men nå ruger jeg på et flott egg og har et flott 4 delt egg i fryseren.

Metformin er jo supert egentlig, den regulerer jo insulintilførselen, og på st olavs har de hatt god erfaring med met og pcos.

Jeg gikk på metformin tidligere for å få normale menssykluser. Jeg slutta på dem, ble så dårlig!!!!

Men nå skulle jeg gjerne gått på metformin, det sies nemlig at metforminen er med på å opprettholde et svangerskap hos pcos jenter.

Og jeg vet av ei fra bim som har mistet mange ganger , og gikk på met da barnet hennes ble unnfanget.Og hun fortsatte ut svangerskapet, og har et velskapt barn i dag.

Skulle tro at private klinikker egentlig tok alt seriøst og at de gjorde det de kunne for en.. Men så feil kan en ta!

Håper Hausken fikser biffen for dere!!

Klem fra

Hei! Så godt å lese at du føler du blir tatt på alvor og behandlet individuelt! Ser at Hausken får utrolig masse skryt!

Vil bare tipse deg om at Aleris i Oslo driver med IVM, noe som visstnok skal være midt i blinken for oss PCO`ere. Det går ut på at eggene bare delvis modnes i eggstokkene, de plukkes ut halvmodne og godgjør seg den siste fasen i romtemperatur. Dette medfører lite hormonstimulering og var også endel billigere enn vanlig IVF.

IVM ble iallefall særdeles vellykket for oss, blått kryss på første forsøk til kr 14 000 + medisiner.

Ønsker deg lykke, lykke til med videre forsøk!!

Tusen takk begge to!

Denne gangen skal jeg ha 300 i dose. 150 puregon og 150 menopur. Sies at det er en veldig god blanding, spes for pcos.

Sa jeg ønsket kort protokoll som de siste forsøkene, men han sa at det var ikke ideelt for meg. Han sa jeg jeg gjerne kunne om jeg virkelig ville, men er jo mindre sjanse for å lykkes i mitt tilfelle. Sa ikke Danmark noe om. Her inne får en jo veldig mange gode råd, og som Hausken sa: Noen ting fungerer godt på noen, mens andre må ha annen hjelp. Fordi vi er så forskjellige og det er ulike grunner for hvorfor en ikke blir gravid, og akkurat hvor det svikter i prosessen. Men som han sa, jeg må jo gjøre noe annet enn sist, da det ikke ga resultater. Så mange forsøk og bare ett egg osv. Så nå er jeg super optimistisk. Han skal selv ta ul. Er ofte andre gynekologer faktisk måler feil. Det fortalte legen i Danmark også. Så denne gangene r det ikke noe tull, he he.

Har hørt delte meninger om ivm. Selv om jeg har mange egg i begynnelsen, kan det som sagt ikke ha vært god kvalitet på de, så har nok ikke så mye hensikt å ta de ut. Håper jeg har funnet løsningen som kan hjelpe meg!!!

Lykke til alle sammen!!!

Hei Brumm :o)

Godt å lese at du endelig har blitt tatt på alvor,

og du bekrefter det positive intrykket jeg har av dr.Hausken,uten at jeg selv har vært hos ham.Men har lest mye om og vedrørende ham i forskjellige fora på nett.Jeg er glad på dine vegne at det nå går deres vei,og har en god følelse for at dette er den RETTE veien også.

Klem fra

Hei vennen. har sendt deg mail tilbake.. men svarer her også jeg.

Er så enig med deg, det er akkurat slik jeg også føler nå etter 3 forsøk.

De er selvfølgelig hyggelige og søte men å ha gitt meg det jeg var ute etter har de ikke klart på 3 forsøk. Også såååå gode og fine egg jeg hadde som de sa.. hmmmm

I følge Jon Hausken så sier han at kanskje ikke eggene var så bra som han skal ha det til, for da er det merkelig at du ikke får fryseegg og det har vi også sagt hele tiden.. og nå kommer han jo plutselig med at eh du har jo tette eggledere, er de væskefylte tette eller hva??

For det har jo litt å si om man lykkes eller ikke!! Men det kunne han vel ha spurt om før vi satte igang og ikke etter 3 mislykket forsøk åååååååååååååååååå jeg blir forbanna jeg også.. Sånn er det å være privat og bare suge penger ut av folk..

Selv om Jon også er det så har han allerede vært sååååå hyggelig mot meg og sagt at jeg bare kan komme opp og vi skal finne ut av hvorfor akkurat jeg mister hele tiden og ikke alle andre..

Så vi får høre hva han sier, og nå blir det full utredning her hjemme så dette kan jo ikke annet en bli bra!! :o))

Annonse

Hei dere jenter!

Kos å se deg isted snøfilla:o)

Tullemor: Jeg er så enig så enig. Karsten som sa at eggene dine var helt perfekte, nesten for perfekte...er jo rart å ikke så noen på frys da..?? Og å komme med dette ang væske nå??? Noe en burde diskutere før oppstart.....

Blir jo det samme som da jeg har hatt kort regime de siste 3 gangene. Hausken sa at det var overhodet ikke anbefalt til meg.... Kunne jo gjerne gjøre det, han fikk jo pengene sine, men ville jo at vi skulle lykkes.

Ja en tenker på dette med væske i eggleder, tenk om jeg også har? Men har bestemt meg for å ta en nytt forsøk og se etter det. Men på en annen måte er det jo kjedelig om miljøet i livmor ikke er bra nok til at det skal feste seg? Hm.... dette er ikke lett.

Tusen takk for tilbakemeldinger alle sammen, godt vi kan dele erfaringer. Heia Hausken:o)

Klem

Gjest Bjørnen Collargol

Hei Brumm :-)

Så bra at dere endelig blir tatt seriøst! Er jo ganske utrolig at de ikke har tatt afære i Danmark tidligere også egentlig. Ryktene sprer seg jo fort og det kan umulig være bra for de at de får dårlig rykte på seg....

Men hovedsaken er at det er noen som tar i et tak og gjør noe med det!

Ønsker deg masse, masse lykke til!

Klæm

Hei vennen!

Som jeg har skrevet på sms så høres dette bra ut mht Hausken og videre oppfølging!

Skjønner at du tenker på dette med miljø i livmor. Jeg har sikkert skrevet det 1000 ganger på denne siden, men det var jo det som mest sannsynlig var årsaken til at vi ikke fikk klaff på IVF heller. Eggene mine var også helt perfekte og de på St.Olav var superoptimister og kunne ikke skjønne hva som gikk galt.

Så det er jo verdt å tenke på, om alt annet klaffer og man ikke finner en grunn til at det går skeis....

Men nå blir det spennende å følge deg videre og se hva som skjer til høsten!! :)

Vi snakkes vennen!!

Stooor klem fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...