Gå til innhold

Noen med erfaring av "Urban Jungle" av One Tree Hill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer denne vogna, ønsker å høre erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den har jeg :) er drømmevogna mi,har hatt mange vogner,men denne oppfyller alle mine krav.

Så ja,den annbefaler jeg deg å kjøpe ;)

Skrevet

Absolutt drømmevogna ja..! Så utrolig fornøyd, 2007-bagen er kjemperomslig, passer kurant helt opp til ungen er 7-8-9 mnd, sportsdelen er ergonomisk riktig, så barnet ligger knallgodt, vogna er suveren å trille, og herlig å ligge i for barnet :-) Absolutt mitt beste kjøp :-)

Skrevet

Hei jeg har den også og her kommer mine synspkter

Positive ting:

Virkelig kjempe god å trille, veldig kul, blir veldig flat sammenslått,

masse fint ekstrautstyr til den, god bruktpris på finn når du skal selge den igjen, barnet ligger godt i den selv om det ikke er full liggestilling i sportsdelen, stabil 3 hjuling, kan bytte trekk hvis du blir lei av fargen

Negative ting:

Litt lite lun bag, særlig hvis du får vinterbarn, hvis du får et stort barn, må du bruke sportsdelen fort og det er ikke noe kos å ha barnet den andre veien når de er små. Det blir liksom et "gap" mellom bagvogn til sportsvogn som den mangler, vognen blir veldig lang sammenslått, jeg har problemer med å få den inn i bilen (avhengig av hva slags bil du har selvsagt)

Alt i alt er jeg kjempefornøyd, men jeg har en annen vogn i tillegg som jeg har brukt når det har blåst masse, regnet etc som er mye lunere og som babyen kan ligge mot meg. Den har jeg også brukt som sovevogn og brukte også denne mest mens babyen var liten, mens OTH alltid blir med til byen, i butikken etc.

Ville jeg kjøpt den igjen? Ja!

Skrevet

Takk for mange fine svar.

Jeg bor i sentrum av Oslo, så jeg synes vognen virker praktisk til bybruk. Vi har ikke bil så jeg slipper å bekymre meg for plass i bagasjerommet.

Jeg venter vinterbarn, en gutt, så jeg får håpe den er lun nok, men været på Østlandet er jo ikke av det barskeste.

Jeg har ikke tenkt på at det er upraktisk at sportsdelen er vendt bort fra mitt ansikt - blir det for mange inntrykk for den lille?

Skrevet

Er forresten vogna også egnet til trilleturer på litt mer ulendt terreng, f.eks skogsveier?

Skrevet

2007-bagen er kjempelun! Kalesjen er stor og stormtrekket er supert :-) Vogna egner seg ypperlig på grusveier og i skog og mark, jeg går mye i sånne strøk, og synes vogna er helt perfekt..! Må selvsagt låse forhjulet om det er mye ujevnheter, både med tanke på trillecomfort og slitasje på hjulet.

Det med kun fremovervendt sittedel er veldig smak og behag. Noen unger trives godt med å sitte den veien, snuppa mi har alltid sittet helt vridd når hun har sittet mot meg, prøvd å se over ryggen på vogna, så hun trives stort med å sitte fremover i OTH'n :-) Andre barn trenger mye øyenkontakt med mor, så dette må du nesten bare prøve... Kan hvertfall anbefale vogna på det sterkeste..!

Skrevet

Ja, jeg har trillet MASSE på skogsveier med min. Går helt supert det!! Trillet på smal skogssti også, men vet ikke om jeg vil anbefale det...Ikke med noen vogn egentlig...Men det gikk jo =)

Er en knallgod vogn, måtte selge min pga vi trengte søskenvogn, men angrer for jeg savner den vogna...

Er fantastisk å trille, barnet sitter og ligger veldig godt i den og den er utrolig enkel i bruk. Og stabil.

Men jeg hadde også en ekstra vogn til de dagene det blåste mye, til sovevogn og når jeg ønsket og ha barnet vendt mot meg.

Men det er ikke noe must, noen barn synes det er helt ok å sitte forovervendt fra de er ganske små og med en god pose og regn/stormtrekk på blir det lunt og godt selv på kalde dager eller når det blåser/regner mye. Og den virker veldig god å sove i, minuset er at fotbrettet ikke kan reguleres (men det plaget meg mer enn det plaget sønnen min..).

Vil anbefale en myk dunpose til å ha i babybagen i vinter, de tar ikke så mye plass. Odenwälder lammy xl er knallgod og kan brukes så lenge barnet sitter i vogn - selges rimelig på www.lilleprinsen.no.

Skrevet

Men jeg vil også understreke at når bagen er blitt for liten og sportsvognen tas i bruk, er den "ubrukelig" i lang tid; ikke lun kalesje, ikke regulerbart fotbrett, ikke stormtrekk og vendt "feil" vei.... Husk at et barn på 6-7-8 mnd. fortsatt er en liten baby, og etter min mening for liten til en slik vogn.

MEN: jeg digger sportsvognen, brukte den fra lilleprinsen var nesten 2 år! Det er synd at "mellomperioden" ikke fungerer optimalt!

Skrevet

Jeg hadde babyen på 5 mnd i OTH og hun stortrivdes. Hadde også en vogn med sittedel vendt mot meg, men da satt hun omtrent brettet i to for å se bakover..! ;-) Personlig synes jeg OTH er en av de luneste vognene jeg har hatt, brukte voksipose i sportsdelen, og det ble så herlig for snuppa å ligge oppi :-) Sittedelen er dessuten ergonomisk utformet, så det at fotbrettet ikke kan reguleres er ikke noe negativt, bare vi voksne som synes det ser rart ut..!

Dette er veldig smak og behag, noen føler seg ikke vel med å ha babyen vendt fra seg - andre synes det er helt greit..! Prøv vogna! :-)

Skrevet

Det er fint det finnes slike sider hvor en førstegangsfødende kan få så mange tilbakemeldinger.

Jeg lurte på du som svarte:

"Husk at et barn på 6-7-8 mnd. fortsatt er en liten baby, og etter min mening for liten til en slik vogn."

Kan du utdype nærmere hvorfor?

Jeg venter barn i midten av november og barnet vil dermed være 6 mnd i midten av mai og 8 mnd i midten av juli, dvs i den varme årstiden. Bor i Oslo sentrum og været her er jo ikke av det barskeste.

Skrevet

Til liten kuling!

"Husk at et barn på 6-7-8 mnd. fortsatt er en liten baby, og etter min mening for liten til en slik vogn."

Kan du utdype nærmere hvorfor?

Det jeg mente var at når du slutter med bagen, rundt 6-7-8-mnd. alder - fordi barnet vil opp og sitte (ikke fordi bagen er for liten), er sportsvognen altfor åpen. Du møter høsten og vinteren med en vogn som ikke skjermer babyen noe særlig mot vær og vind. Den er vendt fra deg slik at det vil blåse og regne rett inn i vognen når du er ute og triller. Men, vogner er super for de litt større barna! Det er denne mellomperioden som jeg synes den ikke passer til. Den er utviklet for et annet klima enn hva vi har her i Norge!

Dette er min mening da! Min 3-åring har hatt 6 vogner, så jeg har testet ut endel!

Lykke til i jungelen!

Skrevet

Hehe, må bare rette på en ting - hvis det regner så har man jo regn-/stormtrekket på..! :-D

Vi har hvertfall brukt den både høst, vinter og vår, og synes vogna er kjempelun og god, med vognpose oppi selvsagt..! Ungen sitter jo ikke rett i vogna uten noe beskyttelse..!

Skrevet

Er litt enig med at sportsdelen ikke er optimal i starten/overgang fra bag til sportsdel. Jeg har nettopp kjøpt sportsvognen (nesten 9 mnd da), og nå sitter hun helt selv på gulvet, og synes timingen var riktig. Ville ikkevært så komfortabel med å bruke denne vognen fra 5-8 mnd, da jeg personlig setter pris på vendbarhet i denne alderen, og hadde en Quinny Comfort i denne perioden i stedet.

Men; oth er en kjempevogn!!!!!!!! Da jeg kjøpte min første vogn, tenkte jeg ikke på at babyen etter hvert veier masse, + stelleveske+ div shopping/matvarer... Tilsammen blir dette blytungt! Så ja til lett vogn:)

Skrevet

He-he ja...

Jeg bruker også regntrekk i regn, men siden det er i plast og ikke puster bruker jeg det kun når det regner. Og av og til åpent når han ikke vil stenges inne. Man kommer allikevel ikke unna det faktum at regn og blåst kommer rett inn i vognen, når barnet ligger/sitter den veien:-) Det ER lunere for barnet den andre veien:-)

Liten kulig spør om våre erfaringer, det er kjempefint at vi kan hjelpe henne ved å belyse hvordan vognen fungerer etterhvert som barnet vokser. Vi har alle ulike meninger, og jeg bruker Lammy XL om vinteren, og synes allikevel den var åpen da jeg startet å bruke den:-)

Skrevet

Har hatt mange vogner (9 stk er det vel blitt) og OTH er absolutt den som mer best å trille (synes jeg). Lett og god, lett å slå sammen, god liggestilling og tøff å se på. MInuset er at den blir lang sammenslått i bil og at den ikke er vendbar. Vi kjøpte denne da jenta var 14 mnd, da var hun klar for å sitte vendt fra meg, men jeg ville heller ikke brukt OTH til en baby på 5-7 mnd vendt fra meg. Den er heller ikke lun til en liten baby som sportsvogn. Men jeg elsker vogna, det samme gjør jenta, endelig kan hun sove i vogn. Hun er nå 2.5 år.

Skrevet

Vil bare si at jeg er helt enig. det er en mellomperiode fra barnet er 5-6 mnd og til ca et år hvor vognen overhode ikke er optimal, men sportsvognen for de litt større barna er virkelig super. Men, som flere av dere nevner, i norske værforhold så er det greit å ha babysen mot seg av og til. jeg syns også regntrekket er noe klamt og stivt. Men for all del, en superduper vogn som er helt overlegen å trille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...