Gå til innhold

Nå er jeg lei !!!

Anbefalte innlegg

Lei av å måtte fortelle folk at jeg faktisk har 3 mnd igjen.... Omtrent alle kommenterer magen min "ja er vel ikke lenge til du skal ha?" "skal du ha tvillinger el?" "er du på overtid nå el?" Dette er spm jeg får hver dag!!! Å nå er det ikke no gøy lenger..... Syns ikke jeg er no sånn veldig svær. Å på forrige kontroll (4 dager siden) var ikke SF målene noe bemerkelsesverdig høye, ligger litt over streken da men....

Er vel litt ekstra følsom for alle disse kommentarene , er jo ikke noen som mener no vondt m det. Men føler meg jo ekstra enorm når alle sier det. Lagt på meg 14 kg til nå da, men er slank i utgangspunktet, så er liksom magen alle er så opptatt av...

Måtte bare ha ut litt frustrasjon... hehe...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9684884-n%C3%A5-er-jeg-lei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du er alene om dette. Jeg får også den hele tiden, du har stor mage altså, bla bla bla. Du kommer til å bli svær sier alle. Har gått opp 6 kg og syntes ikke jeg er unormalt stor. Virker som om det plutselig er en rettighet at alle skal kommentere magen. Jeg er dritt lei...

har det akkurat på samme viset!! Blir så utrolig lei av at når folk spørr hvor langt jeg er på vei, å jeg sier jeg har 3 mnd igjen, så himmler de nesten med øya, å sier: ja, da skal nå du få bli stor på slutten!!!!!

BLIR SÅ IRRITERT!!!!!!!!! jeg synes ikke jeg er noe stor, akkurat passelig synes jeg....men men.....

jeg ligger også litt over streken på SF målene, men innenfor det grønne feltet. å både jordmor og lege sier at det er bra, så jeg prøver ikke å bli så irritert......men det er ikke enkelt, når alle sier det samme....

Fikk nå heldigvis ett hyggelig kompliment her om dagen også da. Ei jeg ikke har truffet på lenge, spurte om jeg hadde gått ned mange kilo før jeg ble gravid. (hadde gått ned 12 da, så litt var det jo) Hun syntes jeg var så fint gravid, hadde liksom bare en fin rund mage :D

Så ble veldig glad for å høre noe positivt, inni mellom alle "å gud du kommer til å bli stor" kommentarene :)

Annonse

Godt det ikke bare meg som blir irritert over slike kommentarer. Får spørsmål nesten hver dag om ikke det snart er tida for fødsel. enda verre er det jo nå i sommerferien når man treffer gamle kjente som er hjemme på ferie. ÅHHH drittlei heile greia.... Jeg er og vanligvis veldig slank, og denne gangen kom kiloene i en fart er 29 uker og lagt på meg 17 kg. mye vann i kroppen så føler jeg ser ut som en suomo bryter he he he...

Jeg jobber sammen med flere godt voksne damer, og de kommenterer magen min hver eneste dag... Magen kom sent, det begynte ikke å synes før uke 19-20, og da var det dét som var tema (" det MÅ jo synes snart, du er jo halvgått" og " du er jammen lita til å være så langt på vei..." osv osv.) Nå er det sånn at "herregud, du kommer til å bli stor på slutten..." Jeg er i uke 29, har gått opp 9 kg, og SF målene ligger akkurat på snittet (kontroll hos jm i dag). Blir så utrolig lei av å høre på denne kaklinga, selv om det er godt ment. Blir jo nesten bekymra for at jeg blir et lite fjell innen september den ene dagen, og redd for at babyen er for liten den neste... Blir helt gal.

Akkurat slik jeg og har det.

Jeg har hørt alt fra; jøss!!! du kommer til å bli stor på slutten

til de siste kommentarene nå; så liten du er da!! Du kan jo ikke ha lagt på deg mye i svangerskapet ;-P

Blir jo selvfølgelig litt glad for å høre de siste kommentarene da men jeg forsøker igrunn å ikke bry meg så veldig om hva andre måtte mene om magen min jeg...... jeg er glad i magen min så det så!! :o)

Litt trøst å høre at det er fler som har det på samme viset :)

Er jo kjempe gla i magen min, men syns mange er litt utenksomme når de kommenterer. Å man føler seg jo DIGER når alle sier det til enn hele tida... Hmmmm...

Føler at etter som magen har blitt større, kjenner jeg mindre liv der nede, (han var veldig aktiv frem til ca uke 24 ) men nå er han stille mye lenger om gangen.. Noen som har det sånn ? Blir jo bekymra :(

er det noen trøst så er jeg å slik diger at alle har kommentert det siden jeg var seks måneder på vei.. venter du to.. du er vel fødeklar du nå osv....

jeg ser ut som ett fjell og det er så ekkelt å hele tia høre at ååååh så diger du er!!! javel man er diger, såklart, det er jo en baby inni dær!!!

det blir roligere i magen etterhvert siden det blir trangere til den lille, men du skal kjenne aktivitet daglig, hvis ikke må du kontakte føden og få sjekket at alt står bra til:)

men jenter da... hvorfor være lei pga stor mage, er ikke det noe å være stolt av da??

Jeg hadde nesten ikke mage med 1., da viste det nesten ikke før jeg var 6/7 mnd på vei, og hun ble født etter kun 8 mnd, så jeg fikk såvidt gå litt med mammaklær før hun allerede kom.

Synes ikke det var noe kjekt å ikke ha mage, hadde jo såååå lyst å vise fram magen min og være stolt av å være gravid.

Ble større for hver unge og nå venter jeg nr. 4 og har mage som er nokså i veien allerede, men superstolt er jeg!

Vil heller at folk si jeg er stor enn at de sier at det nesten ikke synes da.

Som gravid FÅR du oppmerksomhet, det har alltid vært sånn og slik er det nå bare. Selv kommenterer jeg også ofte magen til gravide venninner, men stortsett er det i form av 'så flott mage du har', eller 'du har vokst siden sist' eller et eller annet.

Sier aldri "du er stor", for det kan virke på en hormonfylt gravid som hu er feit, og det er jo ikke det vi mener når vi sier det!

Jeg synes gravide damer er flotte! Og synes det er bare fint om de har litt mage å skryte av ;-)

Ikke ta det ille opp når folk kommentere magen. Hva om de ikke hadde nevnt magen eller svangerskapet i det hele tatt da? Hadde du ikke blitt litt lei da?

Jeg synes det er kjekt å få litt ekstra oppmerksomhet jeg ;-))

Klem fra snart 4barnsmamma med stor mage, og enda større skal det bli!! :-)

Jeg er også SINNSYKT lei av å få disse kommentarene. Jeg har diger mage, er bare 160 høy, så magen har ikke så stort areal å vokse på.

Åh, går du ut i permisjon nå eller? Vi ser vel ikke deg mer etter ferien? -Kommentarer som kommer fra kolleger hver dag.. Jeg blir lei meg, føler meg som en flodhest!

Andre (til og med familie) kan si at jeg jammen er diger selv om de vet at jeg har termin i september. Dette synes jeg rett og slett er dårlig gjort. Gleder meg til jenta mi kommer ut, og at alle kommenterer henne i stedet for meg :o)

Nå skal det være sagt at halvparten av kommentarene ikke er stygt ment! Men det er klart man er mer sårbar ovenfor sin voksende kropp :o)

Til blondie30: kan godt hende at han sover mer regelmessig nå, og at du derfor kjenner mer aktivitet. Jenta mi sover lengre på dagen nå enn tidligere. Så lenge du kjenner spark hver dag, tror jeg alt skal være i orden med babyen!

Stå på jenter! Husk at vi er frodige, ikke feite!!

Annonse

Hei!

Bra innlegg om folk sine ofte tankeløse kommentarer. En blir liksom litt "offentlige eie" når en er gravid. Tror at folk flest (spesielt damer i en viss alder) elsker å kommentere og mene noe om gravide kvinner, og mange bruker det som en anledning til å mimre over sine svangerskap.

Jeg er nå 6 mnd på vei og det har endelig begynt å synes at jeg er gravid - fram til 5-6 mnd så det nesten bare ut som om eg hadde lagt meg ut en del.Synes derfor det er kjekt når folk kommenterer at jeg ser gravid ut, men forstår godt at det må være slitsomt å få kommentarer på at man er svær. En ønsker jo å være mest mulig "vanlig"/"normal" og det er lett å bli litt i ubalanse av for mange kommentarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...