Gå til innhold

Bekymring

Impulsiw

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann...

Noen her som vet hvor OFTE en skal føle liv i 20 uke? Synes det er forferdelig stille der nede om dagen. Jeg går hele tiden med en angst for at noe er galt og at babyen skal dø. Det er veldig slitsomt.

Håper det er noen som har svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jordmor sa jeg kanskje ikke ville kjenne liv i det hele tatt før ca 23 siden morkaken ligger mellom babyen og utsiden av magen min.

Jeg er nå i uke 19 og har kjent litt liv, primært tidlig og sent på dagen.

Tror dette er veldig individuellt.

Men det er kanskje ikke lenge til du har neste svangerskapskontroll slik at du kan snakke med jordmor eller lege om det?

Som regel står alt veldig bra til der inne.

Skrevet

takk for svar. :)

Jeg leste inne her at det er normalt at det er stille i perioder også. Å kjenne bevegelse daglig er ikke påkrevet før om 6 uker. Jeg er nå i 21 uke, så jeg har god tid. En rolig unge kanskje....

Min morkake ligger også foran som din! Så det er nok en årsak da at det er litt stille ;)

Skrevet

hei førti,

vet åssen du har det,selv har jeg heller ikke kjent mye liv.dytter og klemmer på magen for respons,men ingen ting skjedde.så plutselig i denne uka,er i uke 21 så kjente jeg noe på kvelden.magen ble skeiv,og det boblet skikkelig.helt forfærdelig og gå sånn,men du vil nok merke den lille snart.lykke til

Skrevet

ja jeg kjenner det "bobler" av og til da. I morgen skal vi på utvidet ultralyd. Er SÅ spent!! håper det ikke er noe kromosomfeil eller noe sånt. Pga slapp lege har jeg ikke fått noe tilbud om duo test osv. Så det blir VELDIG spennende å se da åssen det står til nedi der nå... :)

Skrevet

Sidan morkaka ligg framme, so er det "vanskeligare" å kjenna liv så godt, så tidleg. Det kjem og an på om ein har vore gravid før..... Eg er sikker på det, at alt er heilt fint, og at du om litt vil kjenna meir og meir liv =) ..... noko som er heilt ubeskriveleg hærleg :) Lykke til på UL

Skrevet

Hei førti,

Jeg er også førti og førstegangs. Hadde det akkurat likedan da jeg var kommet til uke 20, så jeg forstår deg godt! Det var riktignok ingen grunn til bekymring.

Kjente først liv i uke 19, veldig sjelden. Gikk timer og dager som det var helt stille. Først i uke 22 begynte jeg å kjenne det ordentlig, og i uke 25-27 ble det skikkelig liv og røre. Nå i uke 30 er det tempo hele dagen, og selvfølgelig mest når jeg skal til sengs...!

Gled deg :o)

Ser at mange kjenner liv tidligere, men dette er nok veldig individuelt.

Lykke til videre!

Skrevet

Tusen takk for flotte svar jenter. Det er VELDIG betryggende å høre. I dag sparket han skikkelig i siden :o)))) Ordentlig liv på morgenen. Er nok som dere sier at når morkaken ligger foran går det litt tid før man kjenner det skikkelig. Er ganske feit nå også...Litt overvektig for å si det pent, så da tar det visst også litt lenger tid før man kjenner det.

Utvidet UL i dag så nå får vi se da om alt er på plass :o))))

(er min tredje da. Men lenge siden jeg fikk sist....18 ÅR :)

Skrevet

Hei,

Lykke til på UL idag!

Fint at du kjenner mye liv nå. Det blir nok en fin og beroligende opplevelse med UL idag.

Klem

Skrevet

Det gikk VELDIG bra på UL. Legen var en eldre dyktig herre! Gutten var frisk og raskt. Han sjekket hjertet nøye og blodtilførsel og utførsel for å si det sånn. Hadde ikke hareskår. Han så full mage og blære, noe som sier at nyrene også fungere. Og junior var 100 gram mer enn gjennomsnittet på sin alder så det var en "stor pjokk". Er i 22 uke og han veier hele 500 gram! :o)

Han kunne ikke si noe om kromosomfeil, men når man er 40 er det 99 % sjanse for at det gikk bra. Siden legen min ikke har henvist meg i tide er det for sent med fostervannsprøve og i alle fall abort hvis det er downs syndrom. Sier det bare så de andre her passer på å få duo test osv. i tide. Jeg fikk ikke det pga inkompetent fastlege!

Men vi håper det går bra og pappan og jeg var ute og feire med å kjøpe vogn.... :o)

Godt å høre at andre her er på min alder...da føler jeg meg ikke ensom....

takk :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...