Gå til innhold

Trøtt...

Dolly Duck

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere erfarne gravide =)

Jeg er nå bare 5-6 uker gravid, og har fått en ustyrtelig trøtthet ramlende over meg. Hver ettermiddag (spesielt) bare sovner jeg nesten uansett hvor jeg er, nesten som narkolepsi... Det er svært plagsomt, men også godt å ha symptomer så klart!

Det jeg lurer på er om noen vet når jeg kan forvente at dette går over? Det kan vel ikke vare til langt uti 2. trimester, vel??

Takknemlig for alle svar og synspunkt! ZZZzzzzzzzz

8-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener å huske at jeg var stuptrøtt til ut i 14. uke i allefall. Men har vært gjevnt mere trøtt på kvelden hele veien, søvnbehovet er helt klart større nå enn før svangerkskapet.

Skrevet

Hei!

Er ca 5 uker på vei (har ikke vært hos lege ennå), og er forferdelig trøtt! Formiddagene er ikke så verst, men kunne ha sovet hele ettermiddagen... Du er ikke alene! Forrige gang var jeg også veldig trøtt i 1. trimester, så ble det bedre.. Hvil deg med god samvittighet og lykke til!

Skrevet

Jeg er ikke trøtt lenger, tror det ga seg rundt ca uke 15.

Var mest trøtt i begynnelsen.

Skrevet

Jeg er i uke 16 og fortsatt strømpetrøtt!!! kan sove døgnet rundt hadde det ikke vært for at jeg må på jobb. Forrige gang tror jeg at jeg var bare trøtt to-tre uker i første trisemester før det gikk over og jeg ble overrumplet av en vanvittig energi som varte til etter fødsel!!!

jeg håper også at denne ttrøttheten snart går over!!!

Skrevet

Var nok på sitt verste frem til 12-14 uker. Sovnet bl.a. i badekaret, voknet av at vannet var iskaldt!!

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldingene.

Jeg er fullstendig skutt om ettermiddagene. Min svigermor sier jeg bare skal ligge på sofaen og spise konfekt de neste 8 månedene, så jeg får hvile med god samvittighet da...

=)

Hadde håpet det ikke skulle vare veldig lenge, men ser at det er vanlig iallefall ut 1. trimester, så jeg får smøre meg med tålmodighet så lenge... Det var DEN sommeren!

8-)

Skrevet

Hvil deg du med GOD samvittighet. Men dropp konfekten.... Har vært trøtt mesteparten av svangerskapet, men det var h elt klart verst i 1 trimester. Men merker godt at kroppen trenger mer hvile nå enn ellers. Merker også VELDIG godt mine 41 år i forhold til da jeg gikk gravid for 5 år siden. For ikke snakk om første gangen som er nesten 20 år siden! Var vesentlig sprekere begge de gangne ja.. Skylder på alderen jeg. Har bare lagt på meg 4-5 kg til nå, og har kun 36 dager igjen til termin. Hadde litt å ta av da i utgangspunktet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...