Gå til innhold

hvor lenge ammer dere hver gang?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ammer min lille sønn på nesten 3 uker i over en time hver gang, er ikke det litt lenge, eller er det helt normalt? Han suger hele tiden imens han ligger der.

jeg blir veldig sår og tørr, burde jeg bruke salver som purelan o.l eller skal det hele av seg selv?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9682900-hvor-lenge-ammer-dere-hver-gang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har endelig grodd selv etter blødende brystvorter, så nå får han ligge max 20 min på hver pupp. for da har han hvis han har sugd jevn fått i seg den siste fete melken. og vil egentlig bare kose suge, men da får han ligge attme mamma vedsiden av puppen å suge på lillefingeren og er storfornøyd med det. han er bare 2 uker og jeg vil vente med smokk til han er 4 uker for å være sikker på at han får til å ta puppen skikkelig.

Annonse

Hei,

Jeg ammet også nesten en time hver gang (mellom 45-60 min). I mitt tilfelle drakk han virkelig hele tiden, så selv om jeg ble litt sår (det ordnet seg etter hvert), så merket jeg at for oss var det en fordel fordi han spiste sjeldnere da, og faktisk hadde han bare ett måltid pr natt. Jeg smørte med Purelan - likte bare å smøre med ting jeg ikke trengte å vaske av igjen, for det blir man jo like sår av.

På min helsestasjon sa de at det man fint kunne amme rundt 20 min på hvert bryst, så dersom dere trives med det, så ville jeg ikke stresset noe med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...