Gå til innhold

Er så kvalm hele dagen og nytter ikke ha en valp her i huset...:(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

noen andre som har opplevd sammen? måtte gi fra seg når babyen kom? eller før? valpen er 6 mnd gammel men blir ikke rolig før den er 2..og jeg greier ikke ha den samtidig som jeg er så dårlig..skikkelig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke noen i nærmiljøet som kan passe valpen litt da? Låne den litt på dagtid og aktivisere den litt, sånn at den får brukt hodet og blir litt god og sliten til kvelds?

Hvilken rase er det forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det på akkurat samma måte som deg anonym... blir mer og mer irritert på hunden når jeg kommer hjem fra jobb og er sliiiiiiiten!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kanskje vært greit å reflektere over før man fikk seg hund? Få noen til å passe den litt. Sikkert mange barn i området som mer enn gjerne går tur med valpen for en 20 kroning i timen. Dessuten roer de seg lenge før de er to år.. Men dersom du ikke klarer å ta deg av den er det vel bedre at den får være et sted der den blir stimulert. Er det ikke flere i husholdningen som kan hjelpe til? Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. graviditeten var vel ikke nødvendigvis planlagt når valpen ble anskaffet

2. etter min mening bør man være forsiktig med å sende barn ut på tur alene med hund(de kan fort komme opp i situasjoner de ikke takler f.eks med fremmede løshunder). Selv om det er en valp kan den også være ganske stor allerede og altfor sterk for en 10 åring f.eks.

3. At de roer seg før de er to år er veldig individuelt, det avhenger bl.annet av rase og oppdragelse(hunden min kommer aldri til å bli super-rolig, hun er av en lettstresset, MEGET energisk rase. Vel kan hun ta det med ro i perioder, men en dag med hvile er mer enn nok).

4. Omplassering hadde vel vært et valg her, en 6mnd valp trenger masse stimuli og miljø/sosial trening for å kunne bli en bra hund når den vokser til. Det første året er noe man ikke kan ta igjen når det kommer til den sosiale treninga(og ikke minst miljøtreninga). Om valpen er renraset og kommer fra en noenlunde seriøs oppdretter er det jo mulig at oppdretter vil ta tilbake hunden, evt være behjelpelig i en stund fremover som f.eks avlastningshjem. Ellers kan det være lurt å ta kontakt med en organisasjon eller privatpersoner som driver med omplassering av dyr, mange av disse følger opp hundene og de har en stor sjanse til å få ett godt hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville tatt kontakt med oppdretter. De ønsker ofte å bli kontaktet i slike situasjoner. Da kan dere drøfte om dere skal levere hunden tilbake, eller om de kanskje kan være behjelpelige med avlastning, evt. kjenner noen som kan trå til. Husk at dere har påtatt dere et ansvar for hunden, og må sørge for at den får et godt hjem, enten det er hos dere eller hos andre. Dere har ikke familie som kan hjelpe dere da? Kan jo være en fin anledning for kommende besteforeldre å komme seg i form med turgåing etc. ;o)

 

Ellers er det et bra forum for hundemennesker på canis.no. Der kan man jo høre litt. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...