StoltMammatillvårprins Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Hej!! Min son är 10 månader! Hur får man tag i en dagmamma? Noen tips? Önskar alla stora o små en STRÅLANDE dag! //Josefine
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har selv det dilemma...om noen måneder..hvis jeg ikke får barnehageplass. Jeg anbefaler deg IKKE å sette inn annonse i avisen e.l. I følge Aftenposten er det 10.000 dagmammaer i Norge idag, kun ca. 30 er registrert. Jeg har en litt "vond" følelse av å ansette en fremmed til å passe min lille gutt som da vil være 10 mnd. Hva foregår der hjemme når jeg ikke er der? Gutten min kan jo ikke fortelle noe. Det skal i så fall være såååå gode referanser fra folk jeg allerede stoler på. Hørte med en kollega har en nabo som er dagmamma i sin lille leilighet i 4. etasje i Oslo. Selv var hun fratatt sine egne barn pga. omsorgssvikt. Prøver ikke å skremme deg, altså....men hadde jeg vært deg ville jeg prøvd familiebarnehage hvis du ikke kjenner noen som allerede kan anbefale en flott dagmamma.
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 Til dere begge: Anbefaler dere å gå inn på www.registrertdagmamma.com
*bolla pinnsvin* Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Skal man ha dagmamma er det viktig at man er trygg. Kjenner man ingen trengs det i hvert fall gode referanser! Sett opp lapp på helsestasjonen om noen vet om en god dagmamma eller de er det selv. Kanskje du får noe napp der? Vet ikke helt hvorfor, men det føles liksom tryggere å gjøre det sånn enn å sette annonse i avisa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå