Gå til innhold

Ååå, trenger hjelp - blir helt schizofren!

Anbefalte innlegg

2 uker gammel gutt søker navn....

Ja, han har egentlig fått navnet Vetle, men som jeg skrev i en annen tråd, er jeg så usikker på om det passer. Noen ganger tenker jeg at det gjør det, andre ganger ikke...

Har ingen andre alternativer, så trenger hjelp. Liker sånne type navn som er korte og greie og ikke "jålete" eller motenavn. Vi har typisk norsk etternavn, så det må ikke være for utenlandsk heller. Liker sånne som Tord, Bård, Brage, Truls selv om ingen av disse er "rett" for gutten vår. Forslag?

Fortsetter under...

Annonse

Jeg liker navnet Vetle ganske godt, og har ingen problemer med å "se" en flott mann med det navnet.

Andre navn jeg kan tenke meg:

Iver

Hans

Simen

Svein

Trond

Torstein

Erland

Erling

Erik

Nils

Lars

Kjell

Knut

Inge

Anders

Jon

Geir

Eilert

Em(b)rik

Ingar

Arne

Steinar

Mads

Hehe... Det ble hummer og kanari, gitt.... :-)

Må bare le litt :o)

Da vi fikk førstemann skulle han hete Vetle. Vi fikk det ikke til å stemme, og jeg begynte inni meg å kalle ham for Viljar allerede på sykehuset. Det tok flere mnd før vi turde sende inn navneslippen til folkeregistret, da vi syns det var litt spesielt og uvant. Det var bare likevel så rett. Han heter Viljar ennå den dag i dag og navnet er virkelig riktig for ham.

I barnehagen er det veldig enkelt, for ingen andre heter Viljar.

I ettertid har jeg fått sansen for Ragnar, Henrik, Askild, o.l.

Lykke til med navnevalget! Det blir nok rett likevel til slutt :o)

Annonse

Takk for mange fine forslag! Vi har ikke bestemt oss enda... Vi har imidlertid bestemt oss for å bruke litt tid på avgjørelsen, se det an litt og "smake grundig" på flere navn. Inntil videre heter han Vetle, men vi får se! Dåp om 10 uker.... så innen da må vi i alle fall ha det klart!

Takk igjen for forslagene, likte flere av dem.

For et sammentreff, he-he! Har du fått noen "reaksjoner" på Viljar? Jeg mener, jeg ønsker ikke å presentere navnet for så å bli møtt med: "Hæh? Er det et navn" (el. kommentarer i den duren...) Men litt av problemet med er at etternavnet vårt begynner med vokal, er kanskje lett at "r"-en blir med over, og da blir det Vilja....

Ja i begynnelse fikk vi litt "Hææ", og jeg tenkte da, "å, nei, hva har vi gjort". Men etter de føste 6 mnd har vi bare fått positive reaksjoner, vet ikke om navnet er blitt mer vanlig. Det er iallefall minst en annen gutt her i nærheten som heter Viljar.

Etternavnet vårt begynner på R og det var derfor vi hadde så vanskelig for å bestemme oss. Jeg syns det var helt idiotisk å bruke Viljar pga dette. Likevel, ungen var jo en Viljar, vi prøvde andre navn men det funka ikke :o)

Vi ga ham derfor et navn til. Slik at når han skal presentere seg med fullt navn høres det ok ut. Når det er sagt, må jeg si at vi aldri har fått noen misforståelser ved navnet, det er bare jeg som har ment at dette ble vanskelig. Det har aldri blitt oppfattet som Vilja, så vidt jeg vet.

Hva med Jens? Syns det er utrolig tøft, og passer også på en stor og voksen mann. Eller Mons, det kan være flott med et fint mellomnavn. Syns også at Peter er veldig flott, men det er jo ikke så veldig norsk, kanskje. Hva med Petter? Det er jo veldig norsk! Og kort og greit.

Lykke til! Har samme problem med guttenavn, vi vet ennå ikke hvilket kjønn vi får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...