Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye skal et spebarn sove egentlig..? Synes jenta mi (4 dager gamel) sover vel mye...

Hun er vanskelig å vekke til amming o.l også.

Uff... er så urolig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille jente er 9 dager gammel i dag, og hun begynte å våkne for ca 3 dager siden, er visst veldig normalt at de sover så mye i begynnelsen:)

Hvis hun spiser bra er nok alt i orden

Skrevet

Ta deg en tur til helsestasjonen du, det hadde jeg gjordt. Har sliti med det samme selv, vesla (nå 5uker) sov hele tiden, måtte vekkes til måltidene, tok en pupp, måtte stelles for å våkne til den andre puppen osv... Da hun var 6 dager ble vi lagt inn på sykehuset igjen fordi hun måtte behandles for gulsott, det var derfor hun var så slapp. Etter en natt i lyskasse reiste vi hjem igjen, men hun var fremdeles slapp og trøtt, så vi har vært på helsestasjonen og veid henne 1-2 ganger i uka siden vi. Hun la på seg treigt i begynnelsen, men nå tar hun igjen det tapte og vi kan slutte å gå på disse veiingene hver uke. Men det har vært veldig trygt og godt å møte helsesøster hver uke, fått gode tips om mating også..

Ikke sikkert din jente er gul, men det er uansett godt å prate med noen som kan trøste og oppmutre deg litt. Helsesøster kjenner til alle regler og unntak når det gjelder hvordan spedbarn skal oppføre seg og kan sikkert berolige, evt hjelpe deg. Lykke til!

Skrevet

Min gutt sov mye...men både lege, jordmor og hs sa at det var helt NORMALT at nyfødt sov mesteparten av tiden...så det hadde jeg tatt helt med ro. Det kommer tidsnok den tiden hvor du "savner" at den lille sover litt mer.... :o)

PS. Min gutt på 7 mnd sover IKKE lenger....puh...sliten, jeg ;o)

Skrevet

Kommer sikkert til å bli en VÅKEN unge på sikt dette.. da jeg syter over at hun sover for mye.

Har i allefall snakket med helsesøster... skal inn til veiing på onsdag. Ble litt betrygget av å snakke med hun da:) Synes ikke jenta mi er gul. Hun har en ganske fin kroppsfage... ikke blek i allefal... rødlig.

Mamma kommer i morgen da - sikkert godt å få en erfaren mamma i hus til å berolige meg med at alt er normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...