Gå til innhold

Trenger et aldri så lite forslag til hvordan man skriver et "fint" oppsigelsesbrev på engelsk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et kort og godt et.Men samtidlig litt høflig og greit.

Har tross alt jobbet der i nesten 9 år...

Har et lite et "i hodet",men synes det er så kort, så forslag taes imot med takk =)

Fortsetter under...

Skrevet

me finish. no more work for you. have nice day. bye, bye.

Skrevet

Tenkte mere "Take this job and shove it!"

;o)

Skrevet

...to the place where the sun dont shine...

Men det ble ikke så høflig, da =o)

Skrevet

Oppsigelsesbrev skal ikke være lange.

Skal bare si at du sier opp jobben, og fra når det gjelder.

Behøver ikke å stå noe mer om hvorfor o.l.

Kort og godt!

Annonse

Skrevet

He, he. Pysa... :)

Har du fått deg ny jobb Norther'n?? Dere skulle vel endelig flytte nå? Kjempebra at alt ordnet seg. Du jobbet nattevakter på et sykehus var det ikke? Er du sykepleier da?? Sorry alle spørsmålene, men har ikke fått med meg "alt" om deg. He, he.

Lykke til med flytting osv. Kan ikke hjelpe deg med et oppsigelsesbrev egentlig. Men vanligvis holder det å skrive at herved sier jeg opp fra stilling som.... fra dato...., og takker for samarbeidet bla, bla. Med vennlig hilsen .....

:)

Skrevet

"Im outta here! See ya suckers!" hehe neida, hva med

Resignation

I hereby give my resignation from my position as …. After nine wonderful years with ……..(firma). Thank you for all the pleasures, challenges, sorrows and good times during our cooperation. I take with me lots of experience and memories.

Rgds

Skrevet

Dotten; fullførte ikke sykepleien.Gikk bare et år,dessverre. Jeg jobber som sykehussekretær i mottaket.

Har ikke fått ny jobb,men vi flytter sørover.

Og da skal jeg ikke jobbe på ei stund, hadde jeg tenkt.

Vil faktisk veldig gjerne være "bare" mamma =)

Ungene trenger meg ekstra mye siden vi skal flytte til ny plass,150 mil vekk herifra. Så jeg venter med ny jobb ei stund.

Gleder meg så forferdelig til å få igjen nettene mine! =)

Jeg skriver kort og godt at jeg slutter fra den og den dagen,jeg..

Kan jo skrive et lite takkebrev og sende i email til alle på sykehuset.

Skrevet

Takk Kårni&Børni

Tenker jeg velger den første:

Letter of Resignation

Your Name

Your Address

Your City, State, Zip Code

Your Phone Number

Your Email

Date

Name

Title

Organization

Address

City, State, Zip Code

Dear Mr./Ms. Last Name:

Please accept this letter as formal notification that I am leaving my position with XYZ company on September 15.

Thank you for the opportunities you have provided me during my time with the company.

If I can be of any assistance during this transition, please let me know.

Sincerely,

Your Signature

Your Typed Name

Var grei den der???

=)

Skrevet

Jeg synes den er helt grei. Personlig synes jeg at en oppsigelse skal være formell og enkel, uten voldsomme utgreiinger om hvordan det har vært på jobben, positivt eller negativt. Sånne ting kan man evt. ta opp i en avslutningssamtale eller når man ber om referanser el.l. Det er viktig å huske at oppsigelsesbrev havner i arkivet, og da bør det helst ikke stå noe som kan være "belastende" i mange år etterpå.

Skjønner godt at du bare vil være mamma en stund, - er nesten litt misunnelig. Selv om jeg trives kjempegodt med å jobbe, hadde det iblant vært godt å være hjemme, i hvert fall litte grann... Men er man alenemor er det ikke bare bare å få til...

Lykke til med flytting! Det er et slit, - men litt moro også!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...