Gå til innhold

Hvordan få henne til å venne seg til en (yndlings)sutteklut...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har jo disse forskjellige gasklutene med rose, gule og blå kanter. Hender hun har tatt en av de i munnen, men så ender de i vaskebaljen og jeg glemmer "den" kluten. Poenet med sutteklut er vel at hun venner seg til en bestemt klut....Noen forslag til hva man enklest kan gjøre?Jeg kan jo ikke bruke disse gasklutene, da må jeg i så fall merke den ene(hvordan...?), fins det andre gode kluter...?Ser nemlig nå at hun ligger på gymmatten og koser med et helt bomullsteppe.....da kom jeg på at sutteklut må være tingen...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du at hun skal bli avhengig av en sutteklut? Min gutt er helt avhengig av en slik - dette er ikke noe som er tillært, men noe som stammer fra den tid han ikke sovnet med dynen helt oppi ansiktet. I bilen ble det da brukt en sutteklut. Nå klarer han seg ikke uten (er 2år) og jeg tenker med gru at avvenning snart må til. Skulle mer ønske at han var mer glad i en bamse.

Skrevet

Er det nødvendig med en spesiell klut? Da jeg var liten hadde jeg mange....sånne tøybleier, men lillesnuppa får 40x40 gaskluter å sutte på, bryr seg foreløpig ikke om de er forskjellige. Hun sutter også på alt mulig, teppe hun ligger på, dyna, klærne sine etc. Nekter å ta smokk. Synes derfor at det er best at hun sutter på gaskluter, det er jo så lette og fine og kan vaskes på 90 grader...Det jeg ofte har gjort er å knyte en knute i hjørnene på den så hun får litt å bite i, sånn kan du jo også eventuelt kjenne igjen en klut....sorry veldig rotete dette...

Skrevet

Neida, ikke rotete, fine svar her:)

Skrevet

Min bruker også en helt tilfeldig gulpeklut. Helt greit at det ikke er en spesiell, for da slipper vi styret med at det mååå være akkurat den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...