ett ønske oppfyllt Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Det er så mange ting jeg lurer på. Er det noen som vet om det finnes en oversikt over hva som må gjøres & når? Da tenker jeg på feks: er det noen papirer som må fylles ut for å få permisjon, frist for fødselspenger, andre ting som må søkes om?
Tarzan06 Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Hei! Må innrømme at jeg ikke har den store oversikten, men jeg prøver meg. Det med fødselspenger spurte jeg nav om i dag. Man må søke 4 uker før man har tenkt å gå ut i permisjon. Hvis man planlegger å jobbe frem til 3 uker før termin, så må man altså søke 7 uker før termin. Man må sende med vedlegg som bekrefter termindato og en bekreftelse fra arbeidsgiver - antar den siste bekreftelsen gjelder hva man har i lønn. Når det gjelder permisjon, skal man si fra en viss tid i forveien, fristen avhenger av hvor lang tid før fødselen man skal begynne permisjon, 1-4 ukers frist. Tror ikke det finnes noen spesielle papirer for dette, det står bare at arbeidsgiver skal varsles. Har du fått boka "Graviditet. fødsel og den nye familien" hos legen? Det står det en hel del i den. Den kan også fås gratis fra SCA Hygiene Products AS, tlf. 33 37 56 00. (sponset av Libero, ser det ut som, men man trenger jo ikke lese reklamen hvis man ikke vil) Sykehuset melder fra om fødsler til folketrygden, slik at barnetrygden kommer etterhvert, men det kan visst ta 2-3 måneder. Håper det hjalp! Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå