2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Det er det ikke sant? eller? Har fått en ny nabo som lar sine to hunder løpe fritt rundt i gata. Arg!! At ikke hundeeiere kan forstå at ikke alle er like komfortable med hunder. Likedan på st.hans aften, kommer en familie med to små hunder som de lar løpe rundt og som tigger mat og napper pølsa ut av hånda på 2 åringen vår. Også ler de, syns hundene er SÅ søte og morsomme. Hvis ikke naboen min tar til vettet etter en advarsel skal jeg legge ut en kotelett med rottegift. It wasnt me.. jada jada, vet det ikke er hundens skyld, og kommer seff ikke til å gjøre det når det kommer til stykket, men er så møkk lei allerede av den hunden som hopper opp på meg hver gang jeg henter posten og som driter i hagen vår.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 er båndtvang frem til 20.august=)
2jenterog1guttmennåerdslutt Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. juni 2007 ja jeg leste noe om det, men etter det da? Resten av året. Kan man da bare slippe hundene sine ut i gata? Også må vi bare håpe at de ikke spiser ungene våre? Jada, de får jo straff og hunden avlives dersom noe skjer, men da er det liksom litt sent..
Serial mom Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Båndtvang hele året,men jakthunder har dispens under jakta,er det ikke sånn det er? Går med bikkja mi løs dersom jeg har full oversikt over alt rundt meg,men tar han alltid i bånd om noen kommer,eller om vi er på steder der det er mye folk,biler o.l Synes man bør ta hensyn til at andre kan være redd/skeptisk til hunder,ikke alle synes at bikkja di er verdens skjønneste skapning,liksom...
Serial mom Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Fant denna: "Bestemmelsene om båndtvang følger av § 6. Regelen om at hunder skal holdes i bånd eller forsvarlig inngjerdet eller innestengt i tiden fra og med 1. april til og med 20. august, videreføres. Båndtvangen i denne perioden gjelder alle steder, også i tettbygde strøk." "Hundeholderen skal vise aktsomhet for å unngå at hunden volder skade, er til urimelig ulempe eller skaper utrygghet for andre. Den som blir berørt av et varig forhold eller en varig tilstand som ikke gir tilstrekkelig sikkerhet eller som volder urimelig ulempe, kan kreve at hundeholderen retter dette. Kravet kan gjøres gjeldende ved forliksklage til forliksrådet. " Denna vet jeg ikke hvor i landet gjaldt,men mange steder,ihvertfall på østlandet,så er det båndtvang hele året! Det er vanskelig å finne ut om ditt hjemsted har båndtvang,men tar du en tlf til politiet bør de kunne svare på det :-)
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Jeg har også hunden løs når jeg har oversikt..og han får springe løs utfor, og mest mulig der det gå an..Men jeg følger han alltid ut og passer på..Men nabohunden springer rett som det er over til oss og står å ypper seg..Liksom helt ned i gårdsrommet, og det er jo på min hunds område..Ikke bra! Hver må kunne kontrollere sin hund, og ha de så nærme at de kan ses..
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 du kan finne mye om det på nette dersom du søker på lovdata.no eller lignende=) er ikke sikker på om det er båndtvang hele året desverre.. vi har vår hund løs men hun får ikke lov å gå utfor vår eiendom og vi er alltid ute sammens med henne da (stukket et par ganger av eneste)! men kjenner til problemet dit, senest i forgårs hadde vi en hund springene i hagen vår og den var ikke snill nei, glefsa å sprang nedsambo flere ganger å sambo som ellers ikke er redd for hunder måtte krype til korse og komme inn å vente til kjøtern hadde gått sin vei! veldig irriterende ät folk lar hundene sine sprade rundt overalt hvor det ellers ferdes folk, ikke alle som er like glad i dem nei! slik som ståa er her må vi hele tiden passe på tispa vår som har løpetid ennda hun er i band, så er det tydeligvis ikke alle andre hunder som det er=) ta deg en prat med disse naboene dine, kansje dem tar til vett å putter deres og i band eller i det minste holder dem på sin egen eiendom!=)
doffine Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 En hund er langt fra søt når den napper mat ut av henda på barn. Det er frekkhet, og slikt skal en hundeeier kjefte på hunden for. Min hund prøver seg, men det er langt i fra godtatt. Når jeg fersker han på dette, så er det strenge mørke toner og drar han vekk. Slike hundeeiere burde kansje få et kurs selv... Er ettersom jeg har skjønt, båndtvang i oslo hele året.
Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥ Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 Lar selv hunden min gå mye løs, men det er helst når jeg ser at det ikke er folk i umiddelbar nærhet og jeg tar ham i bånd med en gang jeg ser småbarn...min lille vovs har en lei tendens til å småbjeffe og hopper opp så vil jo ikke skremme vettet av barna i nabolaget;) Og han får selvsagt ikke skite i hagen til folk, vi går da tur med ham... Nei, du får klage på disse folka...de må jo vise litt hundevett syns jeg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå