Gå til innhold

Hva slags leker har dere kjøp til den lille?Ca 3mnder gammel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte Ulvund(?)-boken i går, en anbefalt bok om hvordan bli kjent med barnet ditt (0-2 år gammelt barn). Leste hele i går, utrolig elttlest og bra. Der sto det bla. noe om anbefalte leker til bebier i 3-4 mnders alder. Ser at vi har det emste av det som ble anbefalt, men lurte på noe...Sto at kunne være lurt å kjøpe en uro som bebien får tak i og som lager lyder, og denne kunne henge oiver sengen/grinden...?Jeg har da uro til grinden, men den får hun da slett ikke tak i!Uroene svirrer jo bare over hodet hennes, er konstruert slik. Noen som har/vet om uroer som forfatteren her beskriver?

For øvrig, hva slags leker har dere til bebien deres på under et halvt år...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har unngått alle leker med lyd - de små hører alt for mye lyd uansett. Har heller ingen leker ved sengen da dette er en soveplass og ikke lekeplass. Har kjøpt ting som er gode å tygge på og som lett kan vaskes. Tilmin eldste kjøpte jeg et krabbespeil med lyd og lys, og dette var favoritten i lange tider. Men som sagt jeg unngår høye lyder til minsten på 3mnd en tid til. Uroen du beskriver kjenner jeg ikke til, men på Ikea har de en uro som man kan regulere høyden på selv.

Skrevet

Har ikke så mye leker,men kjøpte en stoffuro med fisker på ikea,den har jeg hengt på kalesjen over vogna.Gutten min er 3 måneder,har hatt den siden han var 1mnd,han elsker den(fiskene har ganske store øyne,tror han blir facinert av dem),kan titte på den leeenge,nå begynner han å ta etter de også,koster 49 på ikea! Løp og kjøp! :o)

Skrevet

Vi har kjøpt et par biteting (for ho biter på alt for tida). Så har ho et par småting som ho har fått i gave når ho ble født (rangle og liten "muskk-mann"). I tilegg et par sølvrangler fra dåpen som er veldig gode å putte i munnen;)

Jeg er for å kjøpe massevis av leker til barna, så prøver heller å bytte litt på de vi har, og så får hun litt andre ting, som f.eks. små kremtuber osv. Alt går jo bare inn i munnen uansett;)

Hun er forresten 3 mnd

Skrevet

Vi har bl.a en babygym fra Fisher Price. Det er et stativ i hardplast med tre leker (to myke og en hard) som henger over babyen og beveger seg frem og tilbake når man slår den på, da er det musikk i tillegg. Funker også fint uten å slås på, men står på gulvet, kan ikke monteres over senga. Tulla når lekene, de kan lett byttes ut og hun er kjempeglad i denne babygymen, det er forøvrig alle hennes små og større gjester også. Hun er nå 4 mnd og har hatt den siden hun var to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...