Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #1 Skrevet 25. juni 2007 Skal snart begynne å legge vesla opp på soverommet vårt, i sengen hennes. Hittil har hun hvilt på pappas armer og døset foran tvèn, men innser nå at hun burde få et frohold til sengen sin som en slags sovebase. Spm. er; når vi da skal legge henne opp, trolig blir det ved 20.tiden, setter man da babycallen på og går ned igjen...? Uavhengig av første spm, når dere legegr dem for kvelden, legger dere de bare og går ned/vekk, eller må dere tilbringe mye tid frem og tilbake pga gråting, trøsting etc før h*n sovner?
jippii Skrevet 25. juni 2007 #2 Skrevet 25. juni 2007 Hei! Når vi legger prinsessa for kvelden, så bruker vi babycall ja. Vi gjør slik: Hun får mat (hvis det er grøt får hun den først), så går vi å steller henne. (Tar på pysj/annen body, skifter bleie og vasker ansikt/hender). Fikk hun grøt før stellet, så får hun melk etter stellet. Fikk hun melk før stellet, ser vi bare etter om hun vil ha mere før vi legger henn Så legger vi henen i sengen, av og til vil hun ha smokken, av og til ikke. Setter på babycall og går ut,lokker døra (har ikke på lys på soverommet). Noen ganger må vi inn en del turer for å putte i smokken, andre ganger sutrer hun seg i søvn, og enkelte ganger sovner hun uten noe om og men. Like så, hvis jeg står opp før hun vokner, setter jeg på babycall, slik at jeg kan gjøre litt husarbeid og div.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 25. juni 2007 #3 Skrevet 25. juni 2007 hei Her så legger snuppa seg mellom 19 og 20 hver kveld. Hun ligger i vuggen sin inne på vårt soverom, så jeg går og legger henne, synger og kosesnakker litt før jeg går ut. Har på babycallen. Noen ganger så må vi inn å gi smokk , men som regel går det veldig fint og hun sovner av seg selv. Hun er nå 3mnd men vi har gjort dette siden hun var ca 1 mnd
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #4 Skrevet 25. juni 2007 Vi bruker babycallen ja :-) Legger han ned i 21-tiden.. Han er trøtt da så. Legger han bare i senga på vårt soverom med smukka og suttekluten. Noen ganger er det litt sutring, men da er det bare smukka som har falt ut. Ellers er han en drøm å legge ned. Legger han ned, kysser han i panna, sier godnatt og går. Så ligger han og snakker med seg selv og sovner etter ca 5-10 min
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Hm, ok...men hva med Smukken....MÅ man alltid gå og sette den i munnen igjen, eller er det å skjemme henne bort...?Eller bør man gjøre det for at hun endelig skal få sovne etterhvert?
milk Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 Smokken er alltid god å ha:) For å unngå skrik og utilpass baby, så setter vi alltid i smokken hvis det kan hjelpe henne! Vil ikke kalle det å skjemme bort, nei!
manonym Skrevet 25. juni 2007 #7 Skrevet 25. juni 2007 Bruker babycall ja. Er veldig opp og ned her om han er flink å legge seg eller ikke. Gir han som oftest tutten vist han vi ha den, han sutter på tommelen også så vi har ikke det problemet med å putte tutten i hver gang han mister den.=) Så sier jeg god natt osv, går ut og lukker døra. Noen kvelder må jeg inn å trøste litt, stryke over håret o.l., andre ganger sovner han med en gang.
selfangerkjerringa Skrevet 25. juni 2007 #8 Skrevet 25. juni 2007 Vi bruker babycall fordi vi legger Minimais (6mnd) midt i stellinga av Lilletrollet (3 år). Det blir litt fram og tilbake med tannpuss og gode greier, er derfor ikke så lett å høre Minimais alltid. Vi legger Minimais i sprinkelsenga på vårt soverom ca kl 1915 (da er hun stuptrøtt). Synger en sang, pakker dyna rundt henne og går ut. Vanligvis må vi inn til henne 3-4 ganger og sette i smokken og putte henne under dyna igjen (hun er litt kålorm for tida), men kl 1930 er hun så godt som alltid sovna. Alt fra 5 til 15min tar det før hun sovner - men hun skriker nesten aldri. Bare sutrer litt, og hvis hun begynner å prate veldig høyt med seg selv så går vi inn og roer henne - hun greier nemlig å vekke seg selv helt opp hvis hun prater for høyt, hehe
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #9 Skrevet 25. juni 2007 Takk for gode innspill. Lurer på en ting til; når jeg synger for min lille, oppfatter hun det som prating, hun blir stilumert mer ennd et som er bra ved leggetider og ser ut til å våkne mer. Er sangene mine feil(So-ro-lett-på-tå-nå-skal-Gullet-sooove...) eller bebien feil?
Gjest Skrevet 25. juni 2007 #10 Skrevet 25. juni 2007 Vi bruker aldri babycall. Egentlig fordi vi har en dritt babycall, som ik virker.. men vi hører han uansett, der vi er.. Koser og snakker litt md han, gir han sutt og bamse, går så ut.
selfangerkjerringa Skrevet 25. juni 2007 #11 Skrevet 25. juni 2007 Jeg synger bare når hun er stuptrøtt. Hvis hun er halvtrøtt bare, blir hun mer våken av at jeg synger... tror ikke det er noe feil med verken oss, sangene eller ungen. Men grunnen til at jeg synger lite for minsta når hun skal legge seg, er at vi kjørte oss inn i en litt dum tralt med eldsta da hun var på den alderen. Vi måtte synge for henne og sitte og holde henne i hånda helt til hun sovna - det kunne ta rundt en time HVER KVELD. Det vil jeg ikke ha med mini... men foreløpig har det fungert kjempegodt å legge henne i våken tilstand, gå inn noen ganger og gi smokk og stryke over hodet, og så ut igjen. Som sagt sjelden hun fortsatt er våken etter 15min. Og hun gråter så godt som aldri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå