Gå til innhold

sår hud! hjel det haster!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg har store pupper, og nå i sommervarmen blir man jo svett (spesielt når men er gravid).

jeg blir skikkelig sår i huden under puppene, og får også røde prikker.

får det samme i lysken.

er det noen som vet om noe man kan smøre på så det blir bedre.?

har brukt pudder for og holde meg tørr, men varer ikke så lenge.

hjeeeeeeeeelp !!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det kan være soppinfeksjon, sopp trives godt i varmt og fuktig miljø. Da hjelper Canesten, som er reseptfritt og ufarlig å bruke når man er gravid. For å holde det tørt el. unngå gnissing, er små kluter av f.eks et gammelt laken et godt tips å legge i hudfoldene.

Håper det kan hjelpe:) Jeg er foressten lege..;)

Skrevet

Jeg elsker å gå i skjørt, men om sommeren får jeg ofte sår pga at lårene gnisser sammen når jeg går. Dette problemet oppstår selvfølgelig ikke når jeg har strømpebukse på, men syns det er deilig å gå uten strømpebukse når det er 30 grader ute :) Så jeg synes selv jeg har funnet på noe lurt: Klipp av beina på en strømpebukse,slik at den får fasong som ei sykkelbukse, så slipper man gnagsår! Dette var ikke akkurat svar på ditt problem, bare et tips i hverdagen!

Skrevet

Heisann

Jeg har noe av det samme med lysken og bruker da litt av sink salven til barna...hjelper for å få det bort!!!

Bruker sykkelbukse under skjørt for at ikke lårene skal gnisse sammen og bli sår, men skjer dette likevel er sink salve absolutt å anbefale. Under puppene kan det lett danne seg sopp infeksjoner når man går over tid og er fuktig, finnes krem på apoteket som sikkert ikke er resept på.

God sommer

Skrevet

Har samme problemene som deg.

Jeg går aldri i skjørt uten tights korte eller lange under.

Jeg bruker også kun bomuldstruser. Har ikke vært plaget med sår hud i lysken for det ligger alltid et lag stoff mellom hudene som gnisser. på varme dager svetter jeg så mye at jeg må skifte truse.

Under og mellom puppene bruker jeg do papir og tørker meg i løpet av dagen. Så snart jeg har mulighet tar jeg er REN våt kald klut og vasker. Vasker godt daglig. Bruker intimsåpe med "riktig" PH under puppene. Når skaden likevel har skjedd bruker jeg sinksalve (kjøpt til formålet for jeg har ikke barn) jeg tror helt sikker at det ikke er sopp jeg har men rett og slett varme/gnisse utslett. Nå sliter jeg litt med spilene som treffer magen og er egentlig på jakt etter BH uten spiler.

Noen dager smører jeg også på parfymefri deodorant fra clinoque(den grønne) men det har jeg ikke på når det er sårt.

Mitt beste tips under puppene er altså godt renhold i det daglige og sink salve dersom du blir sår.

Skrevet

Bruk potetmel. Holder huden tørr og lindrer.

Skrevet

Jeg kjøpte en ny BH på Cubus i går.

Den er uten spiler og i bomull.

Jeg fant den sammen med sports BH'ne men den er ikke egnet til sport ... Men den er litt vatert. Denne blir liggende litt mer under puppene enn en med spiler gjør. Da tørker den litt opp. Kjennes veldig mye bedre ut..

Den er hvit med litt blonder, litt brede stropper, tror den kosta 149 kroner og het noe med madeleine. Jeg kjøpte str 90E tror det er største størrelsen. Bruker egentlig større cup men den fungerer greit.

Anbefales

Skrevet

Huff.. ja, gnagsår i varmen er et kjent fenomen. Bruker sykkelshorts under skjørt/kjole for å slippe varmeutslettene. Og nå etter at jeg ble gravid og magen er mye større og det blir fort veldig klamt i lysken, bruker jeg tynne gaskluter som jeg legge mellom trusekanten og huden. De suger opp fuktigheten, og har spart meg for mye :)

Nå som puppene begynner å ligne luftballonger har jeg begynt å legge de mellom under brystet også og det funker bra. Skifter kluter flere ganger om dagen så det ikke skal bli bakterier og sånt. Har en liten toalettmappe med meg hvor jeg har klutene og en liten plastpose hvor jeg legger de brukte.

Når jeg har dusjet så bruker jeg hårføneren til å tørke med, og ikke håndkle. Det hjelper også bra hvis huden er litt sår.

Dessuten så sover jeg naken om natten, så huden får luft.

Skrevet

Det med å sove naken om natten tror jeg er greit... jeg har begynt å kaste BH'n på kvelden også jeg... nå er puppene(h-I cup) og magen enorme så puppene bare ligger oppå magen ... skikkelig smekker lekker men komfort fremfor beauty ...mannen min elsker de store puppene så det er jo greit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...