Gå til innhold

sår hud! hjel det haster!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg har store pupper, og nå i sommervarmen blir man jo svett (spesielt når men er gravid).

jeg blir skikkelig sår i huden under puppene, og får også røde prikker.

får det samme i lysken.

er det noen som vet om noe man kan smøre på så det blir bedre.?

har brukt pudder for og holde meg tørr, men varer ikke så lenge.

hjeeeeeeeeelp !!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det kan være soppinfeksjon, sopp trives godt i varmt og fuktig miljø. Da hjelper Canesten, som er reseptfritt og ufarlig å bruke når man er gravid. For å holde det tørt el. unngå gnissing, er små kluter av f.eks et gammelt laken et godt tips å legge i hudfoldene.

Håper det kan hjelpe:) Jeg er foressten lege..;)

Skrevet

Jeg elsker å gå i skjørt, men om sommeren får jeg ofte sår pga at lårene gnisser sammen når jeg går. Dette problemet oppstår selvfølgelig ikke når jeg har strømpebukse på, men syns det er deilig å gå uten strømpebukse når det er 30 grader ute :) Så jeg synes selv jeg har funnet på noe lurt: Klipp av beina på en strømpebukse,slik at den får fasong som ei sykkelbukse, så slipper man gnagsår! Dette var ikke akkurat svar på ditt problem, bare et tips i hverdagen!

Skrevet

Heisann

Jeg har noe av det samme med lysken og bruker da litt av sink salven til barna...hjelper for å få det bort!!!

Bruker sykkelbukse under skjørt for at ikke lårene skal gnisse sammen og bli sår, men skjer dette likevel er sink salve absolutt å anbefale. Under puppene kan det lett danne seg sopp infeksjoner når man går over tid og er fuktig, finnes krem på apoteket som sikkert ikke er resept på.

God sommer

Skrevet

Har samme problemene som deg.

Jeg går aldri i skjørt uten tights korte eller lange under.

Jeg bruker også kun bomuldstruser. Har ikke vært plaget med sår hud i lysken for det ligger alltid et lag stoff mellom hudene som gnisser. på varme dager svetter jeg så mye at jeg må skifte truse.